Az eDM küldés nagy divat lett a reklámszakmában, nem is véletlenül: költséghatékony, gyors, és nem elhanyagolható módon pontosan mérhető.Amikor lemegy egy TV-szpot, csak megközelítőleg vagy semennyire nem tudjuk, hogy hányan látták. Hasonló a helyzet a célcsoporttal, itt is csak következtetni lehet a műsor tartalmából. Így a TV egyre inkább az FMCG cégek, és az általános imidzshirdetések felületévé válik. Ezzel szemben az eDM-kampányokkal pontosan mérhető szinte minden. Lehet tudni, kik nyitották meg a levelet, kik mire kattintottak, meg lehet nézni nemekre bontva az eltéréseket, vagy akár azt is lehet tudni, ki az, aki leiratkozik a levélről. Természetesen, minden statisztika alapja a megfelelő, adatokban gazdag adatbázis. Minél több adatunk van egy személyről, annál jobb és pontosabb statisztikát tudunk készíteni. Ha pl. megvan az illető születési éve, iskolai végzettsége, lakhelye és neme, nagyon pontos profilt lehet készíteni az illető reklámbefogadási szokásairól. Ezek az adatok pedig rendkívül hasznosak tudnak lenni a következő kampány tervezésénél.