Mi számít hasznos és felesleges karbonkibocsátásnak? Ebben a cikkünkben röviden bemutatjuk a CRANE koncepcióját egy eDM kampány példáján keresztül. Csapjunk is bele!
Tegyük fel, hogy van egy email marketing kampányunk, amelyet kiküldünk 70 ezer embernek. Ennek a 70 ezer embernek mondjuk a 70%-a nem nyit meg a kampány részét képező emailek közül egyet sem. Ez 49 ezer feleslegesen kiküldött emailt jelent, ami Berners-Lee mérése alapján a legegyszerűbb, képeket nem tartalmazó email esetében (4 g CO2e / emaillel számolva) is legalább 196 kg CO2e emisszióját vonja maga után. Ez a teljesen felesleges kibocsátás egy hatékonyabb, jobban fókuszált kampánnyal elkerülhető lett volna.
A fiktív kampányunkban ugyanakkor vannak olyan emberek is, akik minden egyes emailt megnyitottak és elolvastak, vagy éppen néhány emailt futottak át, de ez is épp elég volt ahhoz, hogy születhessen egy újabb tranzakció, illetőleg bent maradjon a márkánk a fogyasztó tudatában. Az a karbonlábnyom, amely ezekből az emailekből származott, hasznosnak mondható, ugyanakkor ezen is lehet csökkenteni például a kreatív anyagok méretének a csökkentésével.
Hogyan csökkenthetjük az email marketingből adódó karbonlábnyomunkat?
A CRANE azt az elvet követi, hogy elsődlegesen próbáljuk meg minimalizálni a feleslegesen kiküldött emailek számát azáltal, hogy hatékonyabb, célzottabb email kampányokat hozunk létre ügyfeleink számára. Ennek eredményeképp a kibocsátott CO2e utólagos kompenzálásával (pl. erdőültetéssel, megújuló energia projektekkel) ellentétben a probléma gyökerét szüntethetjük meg. Emellett segítséget nyújtunk többek között az eDM kampányok karbonlábnyomának monitorozásában, illetve csökkentésében is.
Összességében tehát a felesleges karbonkibocsátást minimalizáljuk, az elengedhetetlent pedig kiváltjuk. Ha szeretnél többet megtudni a témáról, olvasd el korábbi cikkeinket és fordulj hozzánk bizalommal!
Comments are closed.