Napjainkban egyre nagyobb hangsúly helyeződik a marketing és a reklámipar karbonkibocsátására. Az utóbbi években számos szervezet és kampány kelt életre a fenntartható marketing terjesztése jegyében, az elvárások pedig fokozatosan nőnek. Legutóbb a Cannes Lions fesztiválon az „advertised emissions” volt porondon, ezt foglaljuk most össze röviden.
Pár hete az ENSZ által támogatott Race to Zero szigorúbb tagsági feltételeket szabott a reklám- és a kreatívipar szereplői számára. Ez azt a célt szolgálja, hogy az ügynökségek ténylegesen felelősséget vállaljanak klienseik marketingtevékenységeiért.
Mi az a Race to Zero?
A Race to Zero egy globális kampány, amely egyesíti a különböző régiókból érkező befektetők és vállalkozások támogatását egy egészségesebb, fenntarthatóbb, karbonmentes jövő alapjainak a lerakása végett.
Miben nyilvánulnak meg a szigorúbb tagsági feltételek?
Annak érdekében, hogy az ügynökségek ne reklámozzanak bizonyos környezetkárosító hatású termékeket, a Client Disclosure Report-okban elvárásként jelenik meg a kliensektől származó bevétel iparáganként történő feltüntetése.
A reklámszakmai szervezetek a Race to Zero-hoz való csatlakozás után 12 hónapon belül kötelesek nyilvánosan közzétenni az összes szakmai szervezeti kapcsolatukat, valamint a kormányzási struktúrájukat a politika összehangolása érdekében. Emellett kötelesek elhagyni minden olyan kereskedelmi szövetkezetet, amelyek „nem hajlandóak a tudományos irányvonal követésére”. Ebből adódóan a reklámszakmai szervezetek kénytelenek lesznek összehangolni tevékenységeiket a Purpose Disruptors által készített Advertised Emissions, valamint a Client Disclosure feltételeivel.
Ezen kívül a Race to Zero arra is kéri tagjait, hogy lobbi- és érdekképviseletei tevékenységeik nemzeti és szubnacionális szinten is tükrözzék a nettó zéró kibocsátás elérését, mint elsődleges cél. A Race to Zero ezzel arra kívánja sarkallni a kampányban résztvevőket, hogy álljanak ki a karbonsemlegesség mellett, különben elveszítik a tagságukat.
Az elvárások így nemcsak az ügynökségekkel, hanem az ügyfelekkel szemben is egyre magasabbak. A nettó zéró kibocsátásra való törekvés egyre fokozódik, mi pedig készek vagyunk tolmácsolni az iparági aktualitásokat!
Forrás:
Ormesher, Ellen (2022): ‘Take responsibility for your clients’: UN backs crackdown on adland’s climate impact. The Drum. (Utoljára megtekintve: 2022. 07. 04.)
Comments are closed.