15 évvel ezelőtt ez nem is volt kérdés, mivel az e-mail kommunikáció még nagyon gyerekcipőben járt. Manapság azonban a hagyományos DM-levelek egyre inkább háttérbe szorulnak.
Szerintem mindkét eszköznek megvan még a helye a kampányban. Természetesen vannak olyan helyzetek, amikor az egyik vagy a másik az egyetlen igazi megoldás. A DM még mindig jól működik, ha a célközönség az idősebb korosztály, vagy a küldeni kívánt anyag túl nagy, vagy túl sok információt tartalmaz. Ugyancsak nem szabad elfeledkezni arról, hogy a DM fizikailag megérinthető, így ennek a pszichológiai hatása más, mint a képernyőn látható üzenetnek. A „megnyitási aránya” is valamivel jobb mint az eDM-nek, de a költségek sokkal magasabbak. Az eDM olcsóbb, gyorsabb, és sok embert manapság már csak az interneten keresztül lehet elérni. A címzettek lehetnek a világ bármely pontján, az eDM ugyanannyi idő alatt, és ugyanakkora költséggel érkezik meg. A kreatívok lehetnek bármilyenek, és be lehet fűzni linkeket, amelyek egy bizonyos weboldalra, applikációra vagy e-mail címre mutatnak. Az ára nem összemérhető a DM árával, nagyságrenddel olcsóbb.
Vannak természetesen olyan kampányok, ahol az DM kiegészíti az eDM-et vagy fordítva. Attól, hogy a DM nem egy mai „csirke”, még nem kell teljesen leírni.