Mint tudjuk, a digitális termékek fogyasztói piaca évtizedek óta növekszik. A számítástechnikai eszközök újabb és újabb generációinak piacra kerülése hatalmas versenyt indított el a műszaki eszközök gyártói között, és az ezen eszközökkel szimbiózisban fejlődő gadgetek és alkalmazások piacán.
Az NPD Group gyermekek körében végzett felmérése szerint, a táblagéphasználat 3%-ról 13%-ra nőtt 2011 és 2012 között az USA-ban. A gyerekek átlagosan heti 5 napban (és átlagosan 1 órában) használnak mobilkészülékeket, okostelefont, táblagépet vagy iPod Touch-t.
Apple termékekhez kapcsolódó fantáziadús dizájn és a játékkiegészítők jelentenek.
Az olyan cégek, mint a Yahoo, már nem csak az online média és az internet világát akarják meghódítani, hanem a gadget-piacon is újat akarnak mutatni. Nem tartott sokáig, amíg a cégek felismerték, hogy a hazavitt iPhone és iPad bizony nem csak a felnőtt kezekben köt ki, hanem a gyerekek is megtalálják a nekik szóló játékokat és alkalmazásokat.
A Nielsen tavalyi közvéleménykutatása szerint a 6 és 12 év közötti gyerekek nagy része főleg Apple termékeket „remél” a Mikulástól. A „szupermárió” és a tetrisz helyett a gyerekek iPaddel és iPhone-nal játszanak. A megkérdezett gyerekek 48%-a iPadet szeretne látni a karácsonyfa alatt. A szülők pedig valószínűle beadják a derekukat, hiszen a CNBC’s All-America Economic Survey felmérése szerint az amerikai háztartások több mint felében fellelhető valamilyen Apple-termék.