Bevallom, én néztem az X-Faktort idén is, a legjobban az indulók változását és fejlődését szeretem nézni. Továbbmegyek, az idei összes adást és számot láttam. Az egyetlen visszatartó erő a reklámok mennyisége, mivel főműsoridőben az RTL legfontosabb műsorszáma szeptember óta ez, értelemszerűen rengeteg reklámidőt adtak el rá. A mennyiség annyira fontos volt, hogy most már vasárnapra is kiterjesztették ugyanazt a műsort a reklám és természetesen a szavazások mennyiségének növelésére.
Ez olyan mennyiségű hozzáadott adásidőt jelentett, hogy számomra már nézhetetlen a műsor élőben. A megoldás? A digitális televíziózás. Körülbelül 5 gombnyomással még szeptemberben beállítottam, hogy az összes idei adást vegye fel, ezzel többet nem volt dolgom. Az adásokat felvételről néztem végig, a számomra érdektelen részeket áttekerve.
Összességében elmondható, hogy a kb. 20 adás során egyetlen reklámot sem néztem végig. Mégegyszer, ismétlésképpen: a becslésem szerint kb. 40-50 órányi adás során egyetlen egy reklámot sem néztem meg. Ez azt is jelentette, hogy az adásonkénti bruttó 2-2,5 órányi műsoridőből nettó 1 óra lett. További előny, hogy a műsort a nekem tetsző időpontban néztem végig, nem kellett szombaton és vasárnap a család szempontjából az egyik legfontosabb időt a TV előtt töltenem.
Mivel nem kizárólag nekem van digitális set-top-boxom Magyarországon, vagy más néven IP TV-m, gyanítom, hogy sokan mások is néznek így TV-t.
Kíváncsi lennék, hogy ez hogy jelenik meg a statisztikákban, mivel az automatikus felvétel élő fogyasztásnak látszódhat a központból.
Ismét egy jel, hogy itt az ideje, hogy a TV-reklámok hatásfokát átértékeljük, mivel ezek kikerülése már nem egy csak Amerikában létező technológiai újítás, hanem egy, az itthoni reklámpiacot is jelentősen befolyásoló tartalomfogyasztási módszer.