A kevesebb több… a mikroblogolás (ld. twitter vagy tumblr) mellett egyre pezsgőbb a helyzet a mikrovideókkal operáló közösség platformok környékén is.
A műfajnak az Instagram ágyazott meg az eleinte még nagyon hipszternek számító filterezhető képmegosztással, aztán 2013-ban futótűzként terjedt el a twitter által még 2012 októberében megvásárolt vine, mely 6 másodperces loopolható videókkal gyakorlatilag új műfajt teremtett, és bebizonyította, hogy nagyon sok vicces vagy hülye dolog fér bele ilyen kevés időbe 🙂 Vine-humoristák, vine-bűvészek, vine-celebek, és persze mivel ez még mindig az internet… vine-pornó.
Támad a snapchat is, szinte kizárólag a tinik körében. Itt már 9 másodperces videó (vagy sima kép) is küldhető, és az egyedisége, hogy az üzenet (akárcsak anno a Mission Impossible-ben 🙂 ) megsemmisíti önmagát. Még a leguncsibb üzenet is felértékelődhet (mert az feltételezhető, hogy nem világmegváltó dolgokról snapchatelnek 😉 attól, hogy ha MOST nem nézed meg, akkor már nem is tudod többet… Arról nem is beszélve, hogy ebben a hormonoktól túlfűtött életkorban sok küldött kép esetén kifejezetten jó, ha nem marad nyoma…
Természetesen az Instagram válasza nem maradt el: ők is elindították a videómegosztás lehetőségét (az Instán 15 másodperc a limit), majd a konkrét felhasználóknak küldhető kép/videóüzenet lehetőségét. Ezzel mind a két feltörekvő titánnak eléggé odacsaptak, de én úgy gondolom, hogy ez a három platfrom még jó ideig (a fejlődés ütemét tekintve ez néhány évet jelent) itt lesz velünk, mert mindegyiknek van egy olyan előnye, ami miatt szívesen használják a júzerek.
Comments are closed.