A Datorama egy Salesforce termék, egy end to end marketingintegrációs platform. Kiválóan alkalmas a számtalan forrásból érkező üzleti adatok összegyűjtésére, egységesítésére, feldolgozására és vizualizálására. Segítségével a marketingszakemberek képesek lehetnek adatalapú döntések meghozatalára és a ROI pontosabb nyomon követésére.
Mert a kihívás egy marketingszakember munkájában nem feltétlenül az, hogy adatokhoz jusson. Van belőlük minden marketingesnél éppen elég. Csak éppen nem egy helyen, hanem több, egymástól független és egymással kommunikálni képtelen platformon csücsülnek ezek az adatok.
Valószínűleg a következő helyeken érhetők el ezek egy átlag marketinges eszköztárában:
- Hirdetésmegjelenítő platformok
- Webes elemzések
- Marketing automatizálás
- CRM
- Értékesítési adatok (még véletlenül sem egy helyen a marketingadatokkal, ugye?)
Aki pedig megpróbálja ezeket az adatokat egy közös nevezőre hozni, az készüljön fel jó sok erőfeszítésre, kemény munkára. Nézzük, hogy manuálisan milyen eshetőségek jönnek számításba:
Excel: Aki ebben dolgozik, annak bizonyára ismerős az az érzés, mikor a csapata Excel gurui vért izzadva dolgoznak azon, hogy táblákba és pivot táblákba tudják áthúzni az elérhető adatokat, nem kevés kézi beavatkozással. Így aztán nem csoda, ha a hónap közepére kitűzött riporting határidő közeledtével máris ott motoszkál a fejedben, hogy mire elkészülsz, az adatok sok mindenre lesznek alkalmasak, csak arra nem, hogy üzleti döntések szülessenek rájuk alapozva, amik mentén még időben képes vagy szükség esetén módosítani a futó kampányaidat.
Business Intelligence: Jó lesz ez, az IT-sek által készített data integráció jól is működhet, bár valószínű, hogy egyfelől ugyanazt az adathalmazt kapod meg a végén, mint amivel elkezdtél dolgozni, de legalább insightjaid sem lesznek. Mondjuk csak addig fog nagyjából működni, amíg a Facebook nem változtatja meg az adatmodelljét, már másodszor egy hónapon belül. Persze, jó kis móka az adatintegrációk állandó frissítése, hát mindenki imádja, ugye?
Web Analytics: Aki csak a direkt e-kereskedelemben működik, annak ez a tökéletes választás. Ám amint valakinek az értékesítési adatai más forgalmazókon keresztül érkeznek be – vagy azokon keresztül is érkeznek adatok -, bajban lesz ezen a platformon. Persze, elszántsággal és szorgalommal ki lehet dolgozni egy rendszert a megtérülések mérésére, csak az nem fog belőle sosem kiderülni, hogy az ügyfél komplex vásárlási útja során melyik lépést milyen hatás befolyásolta.
Miért pont a Datorama?
Nincs olyan adat, amelyet a Datorama képtelen lenne kezelni. Mindegy, hogy táblázatokról vagy kézi adatbevitelről, API-król vagy felhőintegrációkról van szó. A Datorama a bolygó egyik legmegbízhatóbb eszköze a számos adatforrásból származó adatok összesítésére és harmonizálására. Szükség van egy teljes képre, enélkül ugyanis esély sem lenne teljes mértékben megérteni azt, hogyan teljesítenek az egyes marketing döntések. Persze, számos egyéb funkciója is van: az összevissza adatokat megtisztítja, létre lehet hozni insights layereket, amik segítenek az összefüggések megértésében. Automatizálható benne az adatok lekérdezése, begyűjtése és még számos más folyamat is.
Az adatok értelmezése, összefüggések feltárása nélkül azonban nem kínál mást/többet, mint a többi hasonló platform. A Crane mint Datorama certificate-tel rendelkező ügynökség ezt a hozzáadott értéket – vagyis magát a tudást – kínálja a hazai piacon egyedüli ügynökségként.
Comments are closed.