A Martech a marketing és a technológia keveréke. Szinte bárki, aki részt vesz a digitális marketingben, foglalkozik a vele, mivel az digitális természeténél fogva technológiai alapú.
A marketing elengedhetetlen része
A kifejezés különösen a nagyobb platformokra, csatornákra vonatkozik, amelyek innovatív technológiát használnak fel a marketingcélok eléréséhez. Ezt ma már egy cég sem tudja megkerülni. Lássuk, kik is a piac jelenlegi szereplői.
Infografika a martech piac szereplőiről
A csaknem egy évtizede bővülő infografika egy marketingtechnológiai tájkép, ami a marketingben szerepet játszó tech-cégek, a marketingautomatizálás és a technológiai megoldások széles választékát szemlélteti a különféle digitális marketingcsatornákon.
Az átfogó martech térképet Scott Brinker, a ChiefMartec elnöke készítette, Anand Thaker, az IntelliPhi vezérigazgatója segítségével.
A piac rohamosan bővül
A grafika első verziója 2011-ben készült, 150 tőzsdén jegyzett társasággal.
- 2015-ben ez a szám 2000-re nőtt.
- 2016-ra már majdnem megduplázódott, hiszen elérte 3500-as számot.
- 2017-ben pedig 4891-et tartalmaz – vagyis közel 5000-et, amelyet Brinker ezért a „Martech 5000-nek” nevezett el.
A marketingtechnológiai térkép 2020-as kiadásában már 13,6%-kal nőtt a piacon lévő cégek száma az előző évihez képest, vagyis napjainkban összesen 8000 martech vállalat kínálja szolgáltatásait. Annak ellenére, hogy 615 cég eltűnt a 2019-es adatokhoz képest. Ezek vagy összeolvadtak egy másik társasággal, vagy egyszerűen csak tönkrementek.
A marketingszakemberek számára elérhető megoldások nettó száma továbbra is növekszik
Az új vállalkozás létrehozásának aránya – vagy legalábbis azok, amiket feltárt a kutatás – ismét nőtt. Ha ugyanis eltávolítjuk a megszűnő 615 céget a tavalyi 7040 számból, akkor az új cégek megjelenésének aránya valójában 24,5% volt. Izgalmas belegondolni: az idei szereplők közül tavaly még minden ötödik hiányzott onnan.
Az idei grafikában azt is láthatjuk, hogy kategóriák hogyan nőttek 2019-hez képest:
A martech társaságok összetétele
Brinker az alábbi eredményeket állapította meg a marketingtechnológiai piac összetételéről.
- 6,9% olyan vállalkozás, amelynek több mint 1000 alkalmazottja van, vagy állami cég.
- 44,2% magánvállalkozás, kevesebb mint 1000 alkalmazott (vagy nincs erről adat).
- 48,8%-a befektetők által finanszírozott induló vállalkozásokból, vagyis startupokból áll.
A Marketing Technology Landscape sorozatában többet is megtudhatsz a piacról és szereplőiről. A Martech Today Marketing Technology Landscape sorozata a marketingtechnika közel 50 kategóriájának mindegyikét mélyebben vizsgálja.
Beleásnád még magad a témába? Kattints ide!
Comments are closed.