A HTML egy jelölő nyelv, amit weboldalak készítéséhez fejlesztettek ki, de hírlevelek készítésére is szokták használni. A reszponzív HTML hírlevelek készítése viszont kicsit sem hasonlít egy egyszerű weboldal készítéséhez, mivel itt nemcsak a böngésző típusokon kell, hogy stimmeljen a hírlevél megjelenése. Hanem a legtöbb email kliensen is (pl. Gmail, Outlook, Yahoo mail, IOS, Android) jól kell kinéznie és nem szabad szétesnie, ezért talán ez az egyik legnagyobb kihívás a fejlesztőknek.
A reszponzív HTML email alapjai
A legnagyobb nehézség a HTML hírlevelek készítésével kapcsolatban, hogy nagyon sok email kliens van. Ez önmagában nem is lenne baj, de sajnos minden kliensnek valamiben különbözik a HTML értelmezője. Így a HTML hírlevél készítésénél alaposan le vagyunk korlátozva a nyelvi elemek használatánál.
A reszponzív HTML hírlevelek építésénél két fő dologra kell odafigyelni. Az első ilyen, hogy a diveket szinte el is felejthetjük! Helyette vissza kell ugranunk az időben, és HTML táblázatokat kell használni a levél felépítésére.
A másik szempont, amit figyelembe kell venni: HTML hírleveleknél nem szabad CSS-t használni, hanem csak inline style-t. Amit néhány kliens elfogad még és így használható, az a style tagek közé írt media query-k és stílusok. Szintén figyelmet kell fordítani arra, hogy a hírlevél a képek kivételével is jól jelenjen meg, mert Outlookban a képek megjelenítése funkció alapból ki van kapcsolva – bár szerintem minden felhasználó bekapcsolja esetenként. Már ha érdekli a hírlevél tartalma.
Az Outlook kliens az egyik legérdekesebb eset a fent említettek közül, mivel a HTML értelmezője nagyon régi. Ám ezzel szemben az egyik legtöbbet használt kliens és épp ezért megkerülhetetlen! Így nagyon fontos, hogy jól jelenjen meg az Outlookban is a hírlevelünk, amire megoldást jelenthet, ha feltételes html kommenteket írunk hozzá. Ezek jól megírva megakadályozzák, hogy Outlookon szétcsússzon a reszponzív HTML hírlevelünk.
Comments are closed.