A PwC legfrissebb tanulmányát bemutató cikksorozatunk utolsó részében megismerkedhetünk a negyedik jelentősebb trenddel, ami nagymértékben formálhatja a fogyasztói magatartást. A customer purchase journey végén felmerülhet a kérdés: hogyan tartsuk meg a fogyasztóinkat, mivel nyerjük el a lojalitásukat? A jóllét erejével.
Az utóbbi pár évben egyre erősödő trendként jelentkezett a gondoskodás igénye. De nemcsak saját magunk és szeretteink, hanem a bolygónk iránt is. Az egészséges életmód, a környezetvédelem és a fenntarthatóság kulcsfogalmakká váltak a hétköznapjainkban. Ez pedig az üzleti életben is egyre inkább látszódik. Így ahhoz, hogy hosszú távon is hűséges vásárlókat szerezz, három dolog kell, hogy előtérben legyen: a gondoskodás, a jóllét és az innováció.
Hogyan hatott erre a koronavírus?
A PwC első, a pandémia kitörése előtti felmérésében résztvevők majdnem fele nyilatkozta azt, hogy az egészségesebb életmód érdekében jobban odafigyel az étrendjére. A járvány kitörése után részben az általános prioritások átrendeződésének, részben a karantén miatt több szabadidőnek köszönhetően a hangsúly magára a holisztikus értelemben vett egészséges életre került. A koronavírus tetőzését követő megkérdezéskor a válaszadók több mint fele állította, hogy a korábbiaknál jobban odafigyel a mentális (69%) és fizikai (69%) egészségére, az orvosi szükségleteire (64%), és az étrendjére (63%).
A fogyasztók viszont már a saját egészségük védelme mellett a környezet megóvását is elvárják a vállalatoktól. A világjárvány előtti felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek a kormányok és a fogyasztók után, a vállalatok részéről is szoros együttműködést, és értékes hozzájárulást feltételeznek a fenntarthatóság népszerűsítése érdekében. 43%-uk szerint a vállalkozásoknak, cégeknek felelősséget kell vállalniuk az általuk okozott környezeti károkért. A pandémia csak fokozta a hangulatot. Az Egyesült Államokban például a PwC egy másik kutatásában a résztvevők háromnegyede szeretné, ha a bezárások révén lecsökkent környezetszennyezést szinten lehetne tartani az élet újraindítását követően is.
Mire készülhetünk a jövőben?
Amennyiben a felmérések eredményei helytállók, számíthatunk arra, hogy a jövőben azok a cégek fogják elnyerni a fogyasztók támogatását és pénzét, amik képesek beépíteni a stratégiájukba ezt az új, valamennyi érdekelt szempontjait figyelembe vevő szemléletet. A vevők azokat a márkákat, termékeket, szolgáltatásokat fogják választani, melyek többet áldoznak a jóllét érdekében. Például kisebb az ökológiai lábnyomuk, megkönnyítik a mindennapokat, és hozzájárulnak a stresszmentesebb és egészségesebb élethez.
Ahhoz, hogy megfeleljünk a fogyasztók ezen új igényeinek, elengedhetetlen az innovatív képesség. De most nézzünk pár tanácsot ahhoz, hogy hogyan alkalmazkodhatunk a változásokhoz:
Kezdjünk el…
- új, környezetkímélő termékeket, szolgáltatásokat fejleszteni;
- többet fektetni a tudástőkébe és a fejlett digitális eszközök megszerzésébe;
- együttműködni különböző civil szervezetekkel vagy a médiával az általuk támogatott ügyekben;
- új partnereket keresni az ellátási lánc azon pontjaihoz, amelyek már nem felelnek meg a fogyasztók igényeinek;
- több pénzt fordítani a K+F tevékenységekre (különösen a táplálkozással kapcsolatosan).
Comments are closed.