E-kereskedelem, bonyolult vásárlói analitikák, személyre szabott hangok és illatok. Automatikus házhoz szállítás, no meg a digitális próbababák, amik „ismerik” az öltözködési stílusodat… Ez csak néhány olyan trend, amik néhány éven belül megszínesítik majd a vásárlói élményt. Mire számíthatunk még a kiskereskedelem jövőjében a McKinsey szakemberei szerint?
A „figitális” vásárlói élmény
A szakértők előrejelzései szerint a jövő kiskereskedelmét a fizikai és a digitális világ ötvözete fogja meghatározni. Erre a két szó összevonásából keletkező „figitális” jelzőt használják.
Az e-kereskedelem térnyerése mellett számolnunk kell azzal is, hogy a kiskereskedelem fizikai üzleteinek forgalma visszaesik majd. Ezért lesz olyan fontos a tényleges üzletekbe tett látogatások értékének maximalizálása. A „tégla és beton” üzletek elsősorban bemutatótérként fognak funkcionálni, a vásárlások nagy része várhatóan az online térben történik majd. Az is elképzelhető, hogy a modern technológiáknak köszönhetően a fizikai vásárlási élmény részeként a közösségi média és a családtagok, barátok is meg fognak jelenni.
Személyre szabott kiskereskedelem
A kiskereskedelem esetében jövő másik meghatározó trendje a személyre szabás lesz. Ha belépünk egy üzletbe, az eladók tudni fogják, mikor jártunk ott utoljára, mit vettünk, és azt is, hogy adott pillanatban mire van szükségünk. Mindezt persze a mobilunkon található alkalmazás is ismeri majd, így csupán egy gombnyomással beszerezhetjük a készleteinkből épp hiányzó termékeket. Az is lehet, hogy a fizikai üzletekbe kizárólag a személyre szabott vásárlói élményért, vagy az új termékek miatt fogunk ellátogatni.
Néhány cég már most azon dolgozik, hogy a tényleges üzletekben személyre szabott hangok és illatok vezessék el a vásárlókat a vágyott termékekhez. Lesznek még digitális próbababák is, amik öltözetüket az épp előttük álló vásárló ízléséhez igazítják majd.
A McKinsey szakértője szerint egy szignifikáns trendre már 2030-nál előbb is számíthatunk. Ez nem más, mint a személyre szabott kiszállítás. Vagyis a kereskedő előre tudja majd, mikor kell utánpótlás egy adott termékből, és még a hiány feltűnése előtt postázza azt a fogyasztó pontos lakcímére.
Mindebből tisztán látható, hogy a jövőben kulcsszerepe lesz, mennyi munkát, pénzt és energiát fektetünk a vásárlói analitikába és a személyre szabott megoldásokba.
Fenntarthatóság, közösség és szórakozás
A McKinsey szakértői szerint egyre hangsúlyosabb szerepe lesz a fenntarthatóságnak, a higiéniának és az organikus termékeknek. Néhány európai országban a fogyasztók 25%-a egyből el is hagyja az adott üzletet, ha a termékek nem felelnek meg a fenntartható fejlődés alapelveinek. Az üzletek hamarosan a közösségépítés, a fogyasztótársakkal való találkozások, és a szórakoztató termékbemutatók fő színhelyévé fognak válni a vásárlás helyett.
Comments are closed.