Lehetőségünk adódott tüzetesen is kipróbálni a Salesforce által 2018. júliusában felvásárolt Datorama nevű adatvizualizációs megoldást. Mivel jó pár hasonló eszközzel dolgoztunk már (ezekről itt és itt is írtunk), nagy érdeklődéssel vártuk, hogy miben kínál többet azokhoz képest.
Nem sokat tudtunk róla, csak annyit, amennyit a Salesforce bejelentésében is olvasni lehetett. Ők is elég szűkszavúak voltak, de azt mindenesetre megtudtuk, hogy egy felhő-alapú, mesterséges intelligenciára épülő marketing és adatvizualizációs eszközről van szó, amelynek cégek, ügynökségek és kiadók is nagy hasznát vehetik. Néhány impozáns partnert is bedobtak, akik ezt a megoldást használják vagy használták (pl. PepsiCo, Trivago, Unilever, Ticketmaster), így mi is nagy lelkesedéssel vártuk a napot, hogy kipróbálhassuk.
Mielőtt ügyfelünk elküldte volna a Datorama accountunkat, igyekeztünk minél több hasznos információt összegyűjteni róla, hogy a tesztelés minél gördülékenyebben menjen. Rászántunk jó pár órát, de néhány promo-videót leszámítva alig találtunk valami használható anyagot, ami alapján kicsit is mélyebben beleláthattunk volna a működésébe. Ebből már gyanítani lehetett, hogy nem egy túl széles körben használt eszközről van szó, amit valószínűleg csak néhány éve dobtak piacra. Gyorsan elhessegettük a rossz a gondolatokat és bíztunk abban, hogy ha majd lesz hozzáférésünk, akkor a talán a belső tudástárban megtalálunk mindent, mi szem-szájnak ingere.
Aztán elérkezett a nap, és megkaptuk a szükséges belépési infókat. Örömmel nyugtáztuk, hogy egyből admin jogosultságot adtak nekünk a Datorama felületéhez, így az átlagos userhez képest sokkal több mindent láthattunk. Szerettünk volna reális képet kapni a rendszerről, ezért több szempontból is megvizsgáltuk. Ezek a következők voltak:
- Általános rendszer-tulajdonságok
- Adatelőkészítés és -transzformációs lehetőségek
- Vizualizációs lehetőségek
- Felhasználói élmény
- Teljesítmény
- Támogatás
Nézzük ezeket sorban!
Általános rendszertulajdonságok
Azt gondoltuk, hogy kicsit több minden fog arra utalni, hogy egy kvázi Salesforce-os rendszerről van szó. De se a domain, se egy logo, se a Salesforce-tól megszokott kissé old-school design nem árulkodott erről. A felhasználói nevünk és jelszavunk megadása után egy teljesen szokványos, elsőre is egészen érthető felület fogadott minket. A kor követelményeinek megfelelően természetesen a 2-faktoros autentikáció és Single Sign-On is beállítható. Ahogy még egy csomó hasznos feature (pl. színsémák, témák, font típus stb.) is rendelkezésre áll a kényelmesebb használat érdekében. Egyébként a beállításokról általánosságban is elmondható, hogy mind a felhasználók, mind a munkaterületek, mind az adatforrások tekintetében eléggé sok lehetőséget biztosít.
A felső menürendszer egyszerű és átlátható, a legfontosabb funkciókat lehet elérni innen:
- Vizualizáció (Visualize)
- Elemzés (Analyze & Act)
- Adatokforrások (Connect & Mix)
- Apps
- Keresés
- Tudásbázis, Vizsga központ, kontakt a szupport csapattal stb.
- Rendszerüzenetek
A webes elérés mellett, Android-re és IOS-re is készítettek mobil-applikációt, melyek néhány százas letöltésszámnál, viszont főként pozitív értékeléseknél tartanak egyelőre.
Szóval a rendszerről alkotott képünk eddig egészen jó volt. Nem sok kérdés merült fel a használattal kapcsolatban, minden egyértelműnek és világosnak tűnt… de csak tűnt, mert a gondok innen kezdődtek.
Comments are closed.