A márkák számára a content marketing, vagyis tartalmat szolgáltatni ma már nem versenyelőny többé. Tartalmat nem szolgáltatni viszont kifejezetten versenyhátrány.
A márkák körül akkor is kialakulnak a sztorik, ha nem tesznek semmit. Tehát a „semmittevéssel” csak a kontrollt veszítik el. Régen még elég volt az eredetsztori a színes brosúrák B2-es oldalán vagy a weboldalak „Rólunk részében”, de ez gyökeresen megváltozott. A sztorik versenye élesebb, mint valaha, és ez nem csak a hagyományos médiát, hanem minden egyes embert, minden egyes márkát kihívás elé állít.
És hogy milyen a jó tartalom?
Egyszerre hiteles, érdekes és szórakoztató. Bevonja a nézőket, nem reklámszagú, és végül, de nem utolsósorban: „nincs túltolva”.
Fonó, pletykarovat és content marketing
Az ember az ősidők óta narratívákban, azaz történetekben gondolkodik, beszél, álmodik. Az embereknek igényük van rá, hogy ok és okozati összefüggést teremtsenek minden között. Beleértve még azokat a dolgokat is, ahol igazából nincs is összefüggés. (Honnan is jönnek azok a fincsi konteó-elméletek, ugye?)
A történetek iránti vonzalmunk semmit sem változott azóta, hogy az ősemberek vadászat után körbeülték a tábortüzet. Vagy épp ahogy a múlt században pletykáltak a fonóban. Ami robbanásszerűen változott, az a technológia.
Például nem véletlenül élnek és virágoznak a pletyka- és bulvárlapok, miközben a hagyományos nagy múltú hírszerkesztőségek folyamatosan csökkenő példányszámokkal és csökkenő bevételekkel küzdenek. A neten, a bulvárlapokban, a szappanoperákban, a streaming-szolgáltatóknál végtelen mennyiségű sztori ostromolja minden másodpercben a véges befogadóképességű embereket. Ráadásul a social media korában minden és mindenki médiává vált – még te magad is!
A tartalom a király
A marketingkommunikációval szemben tehát már régóta elvárás, hogy szórakoztasson, és már jó ideje az is, hogy „ne csak a reklámozónak legyen jó”. A jó hirdetés ugyanis átadja az üzenetet, jó esetben ráveszi a befogadót a reklám megrendelője által elvárt magatartásra. De ebből hiányzik az, hogy a fogyasztó is nyerjen valamit eközben, vagy hogy érzelmileg kötődjön a márkához.
Ezért sokkal jobb megoldás, ha a marketingbüdzsé egy részét nem direkt hirdetésekre költjük, hanem olyan hiteles tartalom előállítására, ami értéket és élményt ad a fogyasztóknak. Ha üzenetünket értékes tartalomba csomagoljuk, akkor azzal mi is és a fogyasztó is nyerünk.
Comments are closed.