Régebben egy vállalkozással úgy vehettük fel a kapcsolatot, ha telefonon felhívtuk őket, netán postán küldtünk egy levelet, esetleg elfaxoltuk kérdésünket, vagy egy emailt írtunk nekik. Ma már sokkal egyszerűbb dolgunk van – a chatbot szoftvereknek hála.
Mi az a chatbot és milyen típusai vannak?
A chatbotok olyan fejlett szoftverek, amik képesek az emberihez hasonló, interaktív kommunikációra valós személy beavatkozása nélkül. Hasznosak, mert akár korlátlan számú ügyfelet is képesek kiszolgálni egyszerre – melyik ember működtette ügyfélszolgálatról mondható ez el? Ugyanakkor képesek a fejlődésre, kicsit szépítve “tanulásra” is. A fentieknek köszönhetően léteznek a chatbotok között olyan fejlett rendszerek, amik képesek úgy helyettesíteni egy ember munkáját, hogy a társalgó félnek meg sem fordul a fejében, hogy nem egy hús-vér emberrel beszélget.
Sokféle chatbot létezik: vannak, amelyek egyszerűbb ügyfélszolgálati teendőket tudnak ellátni, mint például információ kérés egy általános témában. De akadnak olyan, fejlettebb chatbotok is, amelyek bonyolultabb folyamatokat is végre tudnak hajtani, például akár egy megrendelést is tudnak törölni.
A chatbotokat képességeik szerint két csoportba tudjuk sorolni:
- vannak chatbotok, amik csak egy specifikus, előre meghatározott feladatra lett létrehozva és csak a meghatározott utakat választhatod akár az ügyintézésben
- és van az intelligens chatbot, ami mesterséges intelligencia segítségével válaszol a kérdéseinkre. Ez a chatbot annyival fejlettebb, hogy a felhasználó maga alakíthatja a beszélgetés menetét, de a bot csak válaszolni tud ebben az esetben is csak sokkal rugalmasabban.
Miért érdemes chatbotokat használni?
Egy chatbot szinte azonnali választ biztosít a felhasználónak, ami a felhasználók céghez való elköteleződését növeli. Egy jól megírt chatbot, akár teljesen emberi válaszokat is tud adni, ami teljesen olyan hatást eredményez, mintha egy emberrel beszélnénk.
Mire tudjuk használni?
A chatbotokat különféle feladatokra lehet használni. Az egyik legelterjedtebb az ügyfélszolgálati feladatok ellátása, nagyon egyszerű kérdés-válasz szolgáltatás biztosítására. A másik nagyon gyakori felhasználásuk a termékünk vagy szolgáltatásunk megrendelésének lebonyolítása. Ilyen lehet például egy éttermi rendelés felvétele, színházjegy, szállás vagy akár repülőjegy foglalása.
Használhatjuk arra is, hogy egyes promócióink minél több felhasználóhoz eljusson, az egyénre szabottság élményével. Ugyanígy alkalmas egy marketingkampány megtámogatására is azzal, hogy interakcióba léphetnek vele a felhasználók. Sőt, akár arra is képes, hogy segítsen egy online vásárlás során a megfelelő termék kiválasztásában.
Comments are closed.