5 tanács, ha az a célod, hogy céged adatvezérelten gondolkodjon! – 1. rész
Ahogy azt előző cikkünkben is kifejtettük, manapság az üzleti életben egyre fontosabbá válik, hogy értsünk az adatok nyelvén. Ennek ellenére még számos cég nem tett megfelelő lépéseket annak érdekében, hogy munkavállalóit segítse az ehhez kapcsolódó tudás megszerzésében. Ennek orvoslására Rasheed Sabar szakértő öt stratégiát javasol, melyek közül ebben a cikkünkben kettő stratégiát mutatunk be részletesen.
- Kezeld az adatokkal kapcsolatos ismeretek elsajátítását szervezeti szintű prioritásként, nem csak a technológiai részlegre vonatkozó elvárásként!
Az adatok világában történő tájékozódás nem műszaki, hanem egy szakmai készség. Éppen ezért minden munkavállaló – ideértve a marketingeseket, értékesítési ügynököket, termékmenedzsereket stb. – hasznára válhat, ha például negyedévente az adattudománnyal foglalkozó céges oktató / ismeretterjesztő alkalmakon vehetnek részt. Ezeken olyan témakörök kerülhetnek lefedésre, mint az adatvezérelt döntéshozatal, a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségek, valamint az adatok kapcsolata saját vállalkozásunkkal, az üzleti etikával és a mesterséges intelligenciával.
- Fejlessz ki egy közös belső nyelvet, amelyen úgy tudsz a cég számára releváns adatokról kommunikálni, hogy azt mindenki értse!
Az data science egy rendkívül széles tudományterület, tele divatos frázisokkal és számtalan félreértéssel. Ebből kifolyólag fogalmak, illetőleg kifejezések terén célszerű leszűkíteni látószögünket az adatok világából számunkra meghatározó komponensekre. Egy pénzügyi szolgáltatónak például a valószínűségszámításra és a kockázatmérésre, míg egy technológiai cégnek inkább a kísérletezésre és a vizualizációra koncentrálva érdemes megközelítenie az adattudományt. Ennek megfelelően a képzés-fejlesztés részeként hozzunk létre egy olyan oktatóanyagot, amely egy közös belső nyelvet használ, illetve bemutatja, hogy hogyan kapcsolódnak a különböző adatok az egyes vállalati részlegekhez.
A további három stratégia cikksorozatunk következő részében kerül bemutatásra!
Forrás:
Sabar, R. (2021): How Data Literate Is Your Company? Harvard Business Review.
https://hbr.org/2021/08/how-data-literate-is-your-company?ab=hero-main-text (Utolsó megtekintés: 2021. 08. 29.)
Comments are closed.