Azt már régóta tudjuk, hogy jó marketinggel el lehet adni termékeket a valós értéküknél magasabb áron. De az igazi művészet az, ha a vásárló maga hajlandó többet fizetni valamiért. A csúcs pedig nem más, mint, ha nem csak hajlandó, hanem AKAR is többet fizetni. A képen látható nagyon egyszerű példa tökéletesen és látványosan illusztrálja azt, hogy mennyire fontos is a marketingben a pozícionálás és a szegmentáció.
Mert amennyiben termékünk vagy szolgáltatásunk célcsoportját hajlandóak vagyunk szűkíteni, és ezt a szűkebb célcsoportot a kommunikációban is említeni, mi több hangsúlyozni, meglepő dolgok fognak történni. Egyrészt a megcélzott csoport egyből magáénak érzi majd azt, amit el akarunk adni nekik. Másrészt, ha kellően vonzó módon festettük le célcsoportunkat, nagyon könnyen előfordulhat, hogy a célcsoportba nem tartozó, csak tartozni akaró fogyasztókban is vágy ébred arra, amit kínálunk. Hisz úgy érezheti, hogy egy lépéssel közelebb került ahhoz, amivé válni szeretne. Márpedig, amint a mellékelt fotón is látjuk, vannak esetek, amikor az ember gondolkodás nélkül fizet hússzor többet egyetlen mondatnak köszönhetően…