Keresztértékesítés alatt – annak tankönyvi definíciója szerint – egy meglévő vásárlónknak újabb termékek, szolgáltatások eladását értjük. Jó példa erre egy bank vagy egy biztosító, aki az ügyfelének egyre újabb és újabb termékeket (pld. a bank folyószámla mellé hitelkártyát, vagy a biztosító életbiztosítás mellé lakásbiztosítást) kínál. Mi van azonban akkor, ha nem tudjuk, ki az adott termék vásárlója, amit ráadásul nem is mi gyártunk, mégis neki szeretnénk eladni a saját, kiegészítő termékünket. Erre egy jó példa az alábbi linken található webáruház, akik IKEA termékekhez kínálnak méretezett, dekorációs matricákat. Az üzenet pofonegyszerű. Vedd meg az árban egész jó, de kinézetben nem túl izgalmas IKEA bútort, és mi barátságosabbá tesszük azokat, tágabb értelemben a szobádat, lakásodat. Nem kell semmit csinálnod, az adott bútorra méretezve, vágva, megveheted tőlünk, csak fel kell ragasztanod. Ha megunod, vagy megnő a gyerek és a gyerekbútorra más dekorációt akarsz, csak cseréld a matricát. Nem találod a bútort a jelenlegi kínálatba, írd meg nekünk, és beletesszük. Nem tetszik egyik design sem? Tervezd meg a sajátodat, és még pénzt is kereshetsz az oldalon, feltöltjük, ha valaki később megveszi, részesedést kapsz. Szerintem zseniális, nem is értem, az IKEA miért nem keres kapcsolódási pontot a céggel, ha már ők nem kínálnak ilyen lehetőséget. A hab a tortán pedig a nevük: thisismykea. Jogilag nem minősül védjegybitorlásnak, de ha megpróbálod kimondani, egyértelművé válik, miről is van szó.
szept
26