„E-mail vagy Facebook?” Ez a központi kérdése a b2bline kampányának. Pedig valódi üzenete inkább így szól: rendelj tőlünk eDM kampányt! Mégsem ez a mondat szerepel az eDM-ük szövegben, hiszen akkor egy rápillantást követően már iktatnánk is a megfelelő helyre; már annyi ilyet láttunk, hisszük is meg nem is. Az ötlet a következő: ahelyett, hogy győzködve sorolná az e-mail előnyeit, talált egy olyan kontextust, amikor ezek ma tulajdonságok már nem is olyan egyértelműek. Talált egy versenytársat, ami lehet, hogy jobb?! Ráadásul olyan valamit, ami tényleg a reflektorfénybe került, és foglalkoztatja a marketingesek fantáziáját: a Facebookot.
Vajon ki a jobb, teszi fel a kérdést – amin egyébként, minden marketingesnek illene elgondolkodnia – meglepetést sejtetve a válaszban. Hát persze, hogy kattintok.
Az már más kérdés, hogy a weboldalon okosan szerkesztett infógrafikák mintha az emailnek némileg kedvezőbb szögből mutatnák a képet, így már nem meglepő hogy a végén e-mailes ajánlatra számítva kérhetek kapcsolatfelvételt. Aminek már kevésbé örültem, hogy az „Árak” menüpontban választható opciók csak mennyiségi szemléletet tükröznek, a célcsoport-szegmentációnak se híre se hamva. De ez az eDM értékéből nem von le semmit…