Jan Koum és az alapítótársa Brian Acton 20 év Yahoo tapasztalattal a hátuk mögött alapították meg 2009-ben a WhatsAppot, a Vibertől eltérően nem ingyenes alkalmazással jöttek ki, hanem 99 centért lehetett megvenni akkor a terméket. Így is 1 millió felhasználót szereztek 2009-ben, ami egy évre rá megtízszereződött.
“Mindig az SMS-sel kapcsolatos felhasználói élményre koncentrálunk.” – mondta Mr. Koum. “Ez lehetővé tette számunkra, hogy megkülönböztessük magunkat az olyan vállalatoktól, mint a Skype, a Yahoo vagy az MSN, akiknél mindig az asztali gép volt az első megközelítés. Nekünk ezen nem kellett aggódni. Azt akartuk, hogy az emberek váltsanak SMS-ről WhatsAppra egy pillanat alatt. ” – nyilatkozta még 2011-ben a Financial Times-nak az alapító.
Mára ők is bőven túl vannak a 150 millió felhasználón, viszont érdekes módon ők nem fordultak sem a matricák, sem a telefonhívások irányába, a WhatsApp szimplán az üzenetküldésre koncentrál, kérdés viszont, hogy miután a konkurens üzenetküldők megjelenésének hatására először időszakosan, majd véglegesen ingyenessé tették az alkalmazást, miből fognak pénzt keresni. Ezt esetükben egyelőre egyáltalán nem látom, bár tény, hogy az app fizetőssége révén már hatalmasat kaszáltak.
A felhasználói élmény, amit annyira hangsúlyoznak, nekem gyengébb, mint a vibernél, a körülményes billentyűzetkezelés, a túl egyszerű dizájn és a matricák hiánya nekem kevésbé jön be. Viszont, amit csinálnak, azt jól csinálják, míg a Viber sokszor cserben hagyott már üzenetküldésnél, a Whatsapp mindig megbízhatóan kézbesítette az üzeneteimet.
Kíváncsi vagyok, lesz-e valami nagy dobásuk, vagy hogyan képzelik a jövőt, amiben a szimpla tökéletes üzenetküldés már nem lesz elég.
Comments are closed.