A Facebook nemrég adott egy új hirdetési felületet magának, hirdetőinknek pedig egy szuper új lehetőséget a márkaismertség és a sales növelésére – a Messenger felhasználóknak pedig egy brand-new idegesítő reklámfelületet. Örülünk? Mi, ügynökségi oldalon a márkáinkkal karöltve természetesen igen!
Ausztráliában és Tájföldön szépen rendben lezajlott a tesztüzem, így hát nem volt mit tenni, a Messenger hirdetések már minden hirdető számára elérhetőek világszerte!
1,2 milliárd aktív Messenger-user – jó elérés várható!
A Facebook egy ideje már azon fáradozik, hogy a majdnem 2 milliárd havi aktív felhasználójuk ne csak az social media oldalt használják, hanem üzenetküldő alkalmazásukat, a Messengert is. Ennek a tagtoborzásnak az lett az eredménye, hogy már több mint 1,2 milliárdan vagyunk, akik havi szinten használjuk aktívan a Messengert. Nyilvánvalóan nem csupaszív jóság volt a keresztes hadjárat mögött a Facebook részéről. Inkább egy újabb monetizációs taktika bújt meg a háttérben, hiszen ezt az impozáns számot látva a hirdetők elé is ki lehetett lépni azzal, hogy „tessen ide szórni a social media büdzsé egy részét”!
Hogyan is működnek a Messenger hirdetések?
A hirdetéseid, ahogy a fenti képen is jól látszódik, a felhasználói kezdőfelületen az “Üzenetek” tab alatt lesznek láthatóak. Amikor a userünk az üzenetei között szkrollozik, bele fog futni egy “Szponzorált” üzenetbe és ha még rá is kattint, akkor máris a hirdető által beállított felületen találja magát. Ez lehet a hirdető weboldala, egy landing page, egy Messenger üzenet, Facebook oldal stb. Ami kihívást jelent itt, hogy a felhasználók valóban privát szférájába hogyan és milyen kreatívan megfogalmazott üzenettel lehet úgy betörni, hogy ne a “bepofátlankodás” érzése legyen rajtuk úrrá. Úgyhogy kedves kreatívok, legyetek szívesek tényleg jól használni ezt!
A hirdetők ezeket a hirdetéseket is a szokott felületen, az Ads Manager és a Power Editorban tudják menedzselni, ahogy a többi, jelenleg is elérhető Facebook és Messenger hirdetést.
Számos próbálkozást láthattunk már a Facebooktól – chatbotok, mobilfizetési alkalmazás stb. -, hogy a Messenger igazán nagyot menjen, de eddig nem vezetett sikerre nagyon egyik sem. A Marketing Dive szerint “a hagyományos reklámok megjelenése a Messengeren lehet, hogy egyfajta beismerése annak, hogy egyes monetizációs stratégiák nem a tőlük elvárt módon működtek“.
Reméljük ezúttal sikerül kiaknázni ezt a lehetőséget és mi, hirdetők is szépen profitálhatunk belőle. Ha kipróbáltátok, számoljatok be, hogy működött!
Forrás: SocialMediaToday
Comments are closed.