Egyre több cég gondolkozik azon, hogyan lehet a marketing tevékenységét olcsóbban, és hatékonyabban megoldani. Sokan felesleges pénzkidobásnak tartják egy saját ügyféladatbázis kiépítését mondván, hogy idő- és energiaigényes. Szerintem közép-hosszútávon megtérül a befektetés, és egy-két év elteltével már le lehet aratni ennek a gyümölcsét.
Egyszerű példa a közelmúltból:
Egy autóipari cég kampányának részét képezték online display hirdetések, és eDm kiküldés a meglévő ügyfelek részére. A cél az volt, hogy minél többen jelentkezzenek tesztvezetésre. A display hirdetések a legnagyobb magyar oldalakon jelentek meg, és csak kattintani kellett azért, hogy jelentkezzen az érdeklődő egy tesztvezetésre. A kampány több hétig futott, és az indulással egy időben kiment egy eDM is a meglévő ügyfeleknek. Az első hét eredményei alapján, a tesztvezetésre jelentkezők több mint fele az eDM címzettjei közül került ki. Ha a költségeket nézzük, akkor azt vesszük észre, hogy nem összehasonlítható. Az eDM költsége nagyságrendekkel kisebb volt, mint a display hirdetések ára. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem éri meg display hirdetéseket használni, mivel sokkal szélesebb kört tudunk elérni vele, ez csak annyit jelent, hogy egy jó adatbázis felépítése hosszútávon olcsó és jó minőségű leadeket tud generálni.
A cikk címére utalva a válasz egyértelmű igen! Az adatbázisépítés nem fog másnap eredményt hozni, de ha kitartóan, és folyamatosan építjük, frissítjük azt, akkor bőven megtérül a befektetés.