Amikor a prágai közlekedési vállalat nyitni akart a szingli autósok felé, az üzlet szempontjából tökéletes döntést hozott, hiszen a célcsoport rendkívül alulreprezentált a tömegközlekedésben. De hogyan tegyük szexivé a metrót a saját autóval, a tömeget az egyénnel szemben?
Itt sem a kommunikációval kezdték, hanem a termékkel. Átértelmezve a metrót közösségi térré, már nem is tűnik távolinak a termékinnováció: bejelentették, hogy hivatalosan is a flört, az ismerkedés színhelye lesz a prágai metró szerelvényeinek utolsó kocsija. Az év végétől, aki felszáll az utolsó kocsiba, tudni fogja, hogy az ismerkedésre szolgál.
A részletek kidolgozása még folyamatban van, de a közösségi média már felizzott. A lapokban és az internetes közösségi portálokon megjelent reakciókból az tűnik ki, hogy a széles közönség vevő az ötletre. Külföldön pedig azt emelik ki, hogy Prága ezzel újabb turistacsalogatóhoz juthat.
Ugyanakkor vannak, akiknek nem tetszik az ötlet, és rámutatnak a lehetséges problémákra is. “Ha a nagy rohanásban véletlenül a „szerelemvagonba” szállok be, s ezt a férjem is megtudja, ki fogja neki megmagyarázni, hogy ennek csak a sietség az oka?” – tette fel a kérdést egy fiatal édesanya. “A fiatalok már most is túlságosan szabadosak, miért kell nekik ezt még megkönnyíteni?” – kérdi egy középkorú vallásos férfi. Másoknak pedig kiegészítő javaslataik vannak. “Nem lenne rossz, ha egy kis bár is lenne a kocsiban. Olvastam, hogy valamikor volt ilyesmi a villamosokon” – írta a Facebookon egy cseh egyetemista. A prágai metró hossza mintegy 60 kilométer, és utasainak száma évente mintegy hatszázmillió. Ha megvalósul a terv, a cseh sajtó szerint a prágai metró lesz a világ egyik legnagyobb ismerkedőhelye.
Forrás: Autós világ