Nemrégiben keseregtem itt a blogon, hogy a Booking.com milyen szerencsétlen algoritmus alapján próbálja újra és újra kiajánlani azokat a legutóbbi szálláshelyeket, ahol valaha megfordultam, mintha az ember mindig csak oda és ugyanoda menne vissza, ahol már volt. Aztán márciusban kaptam egy hírlevelet, amiben nagy megrökönyödésemre már a levél tárgyában azt olvashattam, hogy a booking.com tudományos munkatársai kitalálták, hová akarok utazni az idén. Izgalomtól vegyes félelemmel nyitottam meg a levelet, tartva attól, hogy ismét valamelyik lerágott csont korábbi szállásom ajánlata néz majd vissza rám, de nem. Három olyan úti célt ajánlottak, ahol még nem voltam, és tényleg szeretnék a közeljövőben odautazni.
Ha nem láttam volna még közelről CRM rendszert, nem hallottam volna rendszerbe integrált elemzési intelligenciáról, adatbázis-analitikáról, biztosan csodát kiáltottam volna. Így inkább elmosolyodtam, és magamban sűrűn gratulálni kezdtem a Booking.com csapatának, hogy végre beüzemelték a CRM rendszerüket, és optimalizálják az ajánlatokat, ezek szerint személyre szabottan. Persze biztonsági játékosként azért a levél alján jöttek a már meglátogatott helyek, de legalább kínáltak újabb alternatívákat is.
Persze az is lehet, hogy mindez csak játék, hiszen ki ne szeretne Madridba, Lisszabonba, vagy Isztanbulba utazni egy kis kikapcsolódás okán. Nekem mindenesetre betaláltak vele. Sajnos nem kattintottam és foglaltam le rögtön az ajánlott célpontokon a szállásomat, így vagy leírtak a listájukról, vagy végképp megrendült a hitük a személyre szabott ajánlatok célszerűségében és hatékonyságában. Remélem, nem építették le miattam a komplett CRM részlegüket.
Aztán még egy alkalommal megrázták magukat, és kaptam egy hasonló üzenetet, amiben megint kísérletet tettek az elkövetkező utazásom színhelyének kitalálására.
Azt választottam, hogy „Imádom”. És eltalálták. Rengeteg érdekes úti cél, mindegyikhez szeretnék eljutni. Párizs, Róma, Barcelona, Hongkong és még sorolhatnám. Aztán eluralkodott rajtam a gyermeki kíváncsiság, és nyomtam egy „Le vele” gombot másodszorra. Ugyanazok az úti célok jöttek fel, kicsit másabb sorrendben. Elszomorodtam, és egy világ dőlt össze bennem. Ezek csak a bolondját járatták velem. Azóta is rendületlenül kapom kétnaponta a hírleveleket a rendkívül akciós last-minute ajánlatokkal, mindig ugyanoda. Valami nagyon beszorult nekik. Mi történik itt, elment az eszük? Vagy ez csak egy teszt, hogy mikor iratkozok már végre le a hírlevélről, vagy teszem spambe az egészet?
Kedves Booking.com! Ezúton üzenem, hogy elég volt, és eszem ágában sincs újra Palmanovába vagy Ljubljanába utazni a közeljövőben. Kezdjetek el végre olyan ajánlatokat küldeni, amik érdekelnek. Ha nem megy, szóljatok, tudok olyan céget, aki kiváló alkalmazást hozna össze nektek minderre.
Addig is megmaradt bennem az őrjítő kétség, hogy honnan a fenéből találták ki teljesen maguktól és ezek szerint merő véletlenségből, hogy az idén Madrid, Lisszabon és Isztanbul az a három hely, amelyek közül egyet biztosan szeretnék meglátogatni. Vajon csak a vakszerencsén múlott mindez?
Te tudod a választ?