A közösségi vásárlói oldalakkal mindenki jól jár. Az emberek a kedvezményeknek örülnek, a szolgáltatók az embereknek, az oldalak üzemeltetői pedig a némi „logisztikával” megkeresett bevételnek, ugyanis gyakorlatilag ők szállítják le a vevőt.
A közösségi média teremtette új marketinglehetőség Amerikában és Nyugat-Európában nagy népszerűségnek örvend. A válság ellenére az emberek ragaszkodnak a szórakozáshoz, kikapcsolódáshoz, csak éppen kevesebbet áldoznak rá. Éppen ezért sikeresek a közösségi vásárlói oldalak, melyek az eredeti ár töredékéért teljes értékű szolgáltatásokat kínálnak.
Hazánk legújabb közösségi vásárlói oldala október elején indult, és a nem túl jó asszociációkat keltő tsoonami/cunami nevet kapta. Persze, értem én, hogy a hatalmas kedvezményhullámra céloznak, de ez kb. olyan, mintha vörösiszap-pakolást ajánlanának egy szépségszalonban. De ettől az üzlet persze még működhet, és működik is, hiszen valóban komoly kedvezményekkel (akár 50-90%) lehet a meghirdetett szolgáltatásokat igénybe venni. Minden nap egy akciót hirdetnek a honlapon, erre lehet jelentkezni, de bizonyos számú érdeklődőnek össze kell gyűlnie ahhoz, hogy ténylegesen igénybe lehessen venni ennyiért az adott szolgáltatást. Ezt, gondolom, előzetesen kikalkulálja a honlap üzemeltetője a szolgáltatóval, kinek, mi éri meg alapon. Ha nincs elég jelentkező, nincs akció sem, és maradunk, ahol vagyunk. A pénzünknél. Gondolom, azért erre ritkán van példa, hiszen a honlap üzemeltetőinek is az éri meg, ha kelendő szolgáltatást ajánlanak, kedvező áron. A cikk születésének időpontjában éppen egy Uzsoki kórházas sóterápiás kezelést dobtak be a köztudatba 5000 Ft helyett egy ezresért, gondoltam, ez lesz az, ami elvérzik, de aztán nulláról hirtelen kettőre emelkedett az érdeklődők száma, és a minimális 5 fő így valószínűleg simán összejön 2,5 nap alatt. Hogy miért ennyi idő alatt, az jó kérdés, hiszen elvileg napi akciókat hirdetnek, de a visszaszámlálásból kivételesen ennyi van hátra. Lehet, hogy több időt adnak a kevésbé népszerűnek ítélt szolgáltatásoknak? Végül is, miért ne? Egyik félnek sem kerül semmibe.
Érdekes volt végignézni, hogy a korábbi akciók közül melyikre, hányan jelentkeztek. Szegény ember vízzel főz, gondolnánk, a fifikás cunamizó viszont hamburgert evett sült krumplival ebédre (85 fő), és családi pizzát vacsorára (74 fő), kb. harmada áron. Ami szintén kapós volt, az a 3 személyes repülőszimulátor (51 fő) és a kocsimosás (45 fő). Mire lehet ebből következtetni? Arra, hogy nem kevés férfi látogatja a honlapot. A résztvevők száma talán alacsonynak tűnik, de ne felejtsük el, hogy a tsoonami.hu csak pár hete indult. Az ajánlattal ténylegesen élők számából nehéz következtetni a napi látogatószámra, de gondolom ez több ezres nagyságrendű. Szóval ez így már nem is olyan rossz reklám a szolgáltatók számára.
Azt is jó ötletnek tartom, hogy az egyes ajánlatokhoz minimális résztvevőszámot passzintanak, hiszen így a vállalkozásnak és a szervezőknek is jobban megéri, továbbá a jelentkezők is motiváltabbak abban, hogy ismerőseiknek is ajánlják (facebookon, twitteren, e-mailen keresztül) az adott akciót. Érdemes tehát megosztani az infót, mert ha egy barát a linkünkre való kattintás után 72 órán belül vásárol a tsoonamin, 300 Ft üti a markunkat, pontosabban az egyenlegünket.
A tsoonami.hu-n megszerzett kuponunk az érvényességi időn belül bármikor beváltható az üzletben, de akár el is ajándékozható. Mondjuk, karácsonyi ajándéknak nem biztos, hogy beválik. Érzékenyebb rokonaink könnyen rossz néven vehetik, mondjuk, az akciós fogfehérítés-kupont.
Forrás: