Az Axel Springer célja az volt, hogy létrehozzon egy olyan mobilos applikációt, amely személyre szabottan juttatja el a felhasználókhoz a promóciós ajánlatokat.
A helyettesítő Retale mobilapplikáción keresztül több mint ötmillió letöltőhöz 180 kereskedő 1,3 milliárd ajánlata jutott el az elmúlt két évben. A felhasználók hírlevélben értesülnek az ajánlatokról, amelyekben már összeválogatva szerepelnek a termékeket legjobb áron kínáló üzletek.
Az app helymeghatározó technológiának köszönhetően a legközelebbi üzletek ajánlatait juttatja el a felhasználóknak, és ez teszi igazán vonzóvá a Retale-t a kereskedők számára. A papíralapú kuponok kora nemsokára véget érhet, a megtakarítást nyomtatott szórólapokat és kuponokat eredményező ajánlatok viszont mindig is vonzók lesznek a kereskedelemben. A Retale felmérése szerint az app-ot letöltők 75 százaléka az elmúlt hónapban legalább egyszer nyitott már meg kupon-hírlevelet a mobilján.
A Retale felhasználók zöme a 35-49 éves korosztály tagja, de a vállalat célkitűzése, hogy bevonják a fiatalabbakat is.
A Retale érdekessége, hogy nem érinti a hirdetés-blokkolás, ezért a Retale úgy definiálhatja magát a partnerei előtt, hogy ez a hely úgy jeleníti meg a brand-eket, hogy a felhasználók nem szembesülnek idegesítő bannerekkel és egyéb reklámokkal. A Retale pull marketing stratégiát követ (igényt teremt a termékre/szolgáltatásra), a jelek szerint sikerrel, hiszen az elemzői várakozások szerint a Retale árbevétele 300 %-kal haladja meg idén a tavalyit.
A Retale egyébként nem egyedüli szereplője a piacnak, a RetailMeNot és a Shopular hasonló elven működő applikációk.