Mindig is szerettél volna részt venni egy konferencián Elon Musk-kal? Szívesen meghallgatnád Oprah egy előadását? Vagy csak részt vennél egy virtuális stand-up comedy show-ban? Mindennek ideális platformjaként szolgál a Clubhouse!
Manapság egyre többet lehet hallani egy új, közösségi hálózat-építő alkalmazásról, ami a Clubhouse néven fut. Ez a szolgáltatás – a legnagyobb közösségi média platformoktól eltérően – egy audio-chat alapú applikáció.
Mi az a Clubhouse?
A Clubhouse szolgáltatását úgy lehet a legjobban meghatározni, mint a konferencia hívások, a virtuális chatszobák és a talkback rádió ötvözete. A felhasználók az egyes chatszobákba belépve párbeszédeket, interjúkat hallgathatnak meg számtalan különböző témában, érdekes előadóktól.
A tipikus podcastokkal ellentétben viszont a Clubhouse lehetőséget biztosít arra, hogy – a szervező moderálásával – maguk a hallgatók is hozzászólhatnak az aktuális beszélgetéshez. Mikor pedig a beszélgetés a végéhez ér, a chatszoba megszűnik, az elhangzottak pedig nem hallgathatók vissza.
A Clubhouse 2020 márciusában indult, egyenesen a Szilícium-völgyből, és már 2020 májusában 100 millió dollárra értékelték a befektetők annak ellenére, hogy akkor még csak mindössze 1500 felhasználóval rendelkezett. Na de minek is köszönhető ez?
Ha valami exkluzív, hát a Clubhouse az!
Az eddig elhangzottak alapján a platform könnyedén beállhatna a többi közösségi média platform sorába. Ám itt jön a lényeg: ez egy meghívásos alapú alkalmazás, ami nem tölthető le csak úgy az alkalmazásboltokból. Ahogy egy yacht klub esetében, ahhoz, hogy tagja legyél a közösségnek, meghívást kell nyerned egy már regisztrált tagtól.
De ez sem olyan egyszerű, mivel egy tag először csak 2 személynek küldhet meghívót SMS-ben. A korai felhasználók között a tech világ legfőbb vezetői, valamint befolyásos befektetők, hírességek szerepeltek, mint például Elon Musk, MC Hammer vagy Jared Leto.
Terjeszkedés
A kezdeti exkluzivitás miatt szerzett hírnévre támaszkodva, 2021-ben világszerte nagyobb közönségre akarnak szert tenni a fejlesztők. Jó úton is haladnak a cél felé: az alkalmazás most már több mint 2 millió felhasználóval rendelkezik.
Az applikáció népszerűségében az igazi áttörést egy február elején tartott beszélgetés hozta el. Mondjuk Elon Musk és a Robinhood ügyvezető igazgató, Vlad Tenev beszélgetett egymással, így talán nem csoda, hogy a résztvevők által YouTube-on is közvetített beszélgetés telt házas volt. Sőt, a beszélgetés után virtuális piacterek alakultak ki Redditen, eBayen és Craigslisten a Clubhouse meghívókért.
Azóta több újabb befektetést nyert el a szolgáltatás, így most a Clubhouse értékét a szakértők 1 milliárd dollárra becsülik. Az is beszédes, hogy a startup világ olyan nagyjaival említik egy lapon a szolgáltatást, mint az AirBnB, Uber és a SpaceX.
Forrás:
Comments are closed.