Ahogy Aigner Szilárd mondaná: lassú felmelegedés várható. Gyerekkorunkban még álmodni sem mertünk arról, hogy a nehezen kiérdemelt vonalas telefon egyszer majd függetlenedik a faltól. Arról meg pláne nem, hogy a készülék a beszélgetésen kívül másra is alkalmas. A világhálóról nem is beszélve, ami akkori ésszel felfoghatatlan lett volna. A mai gyerekek azonban már beleszületnek ebbe a high-tech társadalomba, a hirdetők pedig próbálnak lépést tartani a fejlődéssel. Bár 2011. első félévében az összes médiatípus reklámköltéséből az internetre továbbra is csak valamivel több mint 4% (4,31%) esett, azonban a tavalyi év azonos időszakához képest 6%-kal emelkedett az elköltött összeg, amely így meghaladta 13,6 milliárd forintot. Ráadásul ez nem is a teljes összeg, mert nem szerepelnek benne a szponzorációs és a keresőszavas hirdetési tarifák, pedig a Google és a Facebook reklámbevétele nem kevés. Internetes hirdetésekre idén ismét a pénzintézetek és a biztosítók költötték a legtöbbet, őket a távközlési szektor követi. Az ingatlanban utazók is egyre nagyobb figyelmet szentelnek a netnek, ez a figyelem forintban kifejezve az elmúlt félévben túlszárnyalta a 840 milliót. A könyvkiadók is szívesen nyúlnak a nethez, ők 38%-kal többet költöttek el online hirdetésekre, mint tavaly. A gyógyászati cikkek és a gyógyhatású készítmények hirdetői viszont megnyirbálták internetes büdzséjüket, az első félévben közel a felére (400 millió Ft) esett vissza internetes reklámköltésük. A mobiltelefon-társaságok viszont esküsznek a netre, de az OTP és a Google Ireland Ltd. is szerepel a netes hirdetésekre legtöbbet költő ötösfogatban. Szakemberek szerint a digitális eszközökön futó hirdetésekre a jövőben még többet fognak költeni, és ez a terület a médiamixből is egyre nagyobb részt harap ki magának. Minden okuk megvan ezt feltételezni, hiszen a mérhetőségtől kezdve a célozhatóságon át az árig számos pozitívum szól az online megjelenések mellett. Nem beszélve arról, hogy ez a terület a lehetőségek tárházát kínálja, melyeknek köre – a legújabb fejlesztésekkel együtt – szinte napról-napra bővül (pl. közösségi média – SMO; új típusú mobil megoldások). Manapság egyre több márka rukkol elő Facebook oldallal, elszipkázva ezzel a keresők (pl. Google) reklámbevételeinek egy részét. A Google nem sokáig nézte tétlenül a Facebook előretörését, mostanra elkészítették saját közösségi portáljukat (Google+), amelynek minden esélye megvan arra, hogy átrendezze az erőviszonyokat. A mobilpiacot szintén nem szabad elhanyagolni, hiszen a felhasználók egyre otthonosabban mozognak az okostelefonok, tabletek, mobiloldalak, applikációk világában.
Forrás: www.sg.hu