2015. március 11-én, a Kreatív szervezésében, a SAKKOM és a Crane prezentációival került megrendezésre a „Storyból vásárlót – tartalommarketing a gyakorlatban” rendezvény, ahol én is előadtam.
Szeretem ezeket a kompaktabb rendezvényeket, mert így jobban lehet fókuszálni egy témára – mely jelen esetben a content marketing volt – nem kell különböző termek között vándorolni, két érdekes, de időpontban ütköző előadás között választani, és a workshop részen a gyakorlatban is ki lehet próbálni a hallottakat.
A résztevő cégek és munkatársak köre megmutatta, hogy a content marketing iránt egyre többen érdeklődnek, és szeretnék ezt a marketing/PR/média/social média metszetében elhelyezkedő aktivitást jobban megismerni, majd sikerrel átültetni cégük kommunikációs gyakorlatába.
Kolma Kornél, a SAKKOM ügyvezetője elméleti alapozó előadásában elmondta, hogy minden cégnek, minden márkának „médiává kell válnia”, és ezzel én is egyetértek. Ezzel együtt a hallgatóság soraiban az egyik ismert női magazin online marketingesei is több fővel képviseltették magukat, ami számomra azt is mutatja, hogy a hagyományosabb megközelítésű médiának is van igénye, hogy jobban „marketingelje” a létrehozott tartalmakat, illetve olyan felületeket értékesítsen, mely túlmutat a megszokott hirdetés/PR-cikk/behúzás hozzáálláson.
Az én előadásomban a MasterCard számára készített, 2014-es magyar CMA-fődíjas és Londonban is shortlistes, Úti Tippek kampányunkat mutattam be. Egy olyan, alapból nem túl érdekes téma köré, mint a külföldi kártyás fizetés is lehet sikeres tartalommarketing kampányt építeni. A lényeg, hogy meg kell találni azt a témakört, amiről már jó, hasznos és releváns tartalmat lehet készíteni. További eredményeket hoz, ha meg tudjuk szólítani a közönségünket és bevonni őket a „tartalomgyártásba”, mely jelen esetben a kártyás fizetési tapasztalatokat felmérő kérdőív és az ebből folyamatosan készített infografikák.
A kampány esettanulmányán túl további, a MasterCard számára készített content marketing megoldásokról is beszéltem:
Ezek egyike a Gold, Platina és World MasterCard kártyabirtokosok számára a Crane által üzemeltetett, kedvezményeket és különleges elbánást biztosító Premium Selection programhoz kapcsolódó Élet-Érzés blogról szólt, mely nem ajánlattal, hanem folyamatos, érdekes tartalommal gazdagítja a programot. Azok számára pedig, akik a programot nem ismerik, de felkelti az érdeklődésüket valamelyik cikk, a program egyfajta nagyköveteként szolgál.
A harmadik témám néhány szemelvény felvillantása volt a MasterCard hazai social media aktivitásából. Social media munkacsoportunk sok tapasztalattal gazdagodott a Facebook oldal 2013-as és az Instagram csatorna 2014-es elindítása és folyamatosan üzemeltetése során. Napi szinten kapunk visszacsatolást arról, hogy a követőket folyamatosan szórakoztatni kell! Minden projektben meg kell keresni és találni azt a sztorit, ami felkelti az érdeklődést és generálja az „engagement szentháromságát”, azaz a lájkot, a kommentet és a megosztást 🙂
Az előadásom végén útravalóként azt javasoltam a hallgatóságnak, hogy „mindenki találja meg a saját csillámlámáját és nyúzza le róla a hetedik bőrt is!” 🙂 Ebben a folyamatban egyébként „tapasztalt vadászként” állunk rendelkezésre!
Az előadásokat követő workshopon jó érzés volt látni, hogy a résztvevők körében termékeny talajra hullottak az előadások gondolatai, és a csoportokban folytatott, mindössze 20 perces felkészülési idő alatt egy csomó jó gondolat és ötlet gyűlt össze a kapott briefre. Ezzel a content marketing első feladata, a jó és kreatív ötletek kitalálása ki lett pipálva, a „való életben” ezt követnie kell a fegyelmezett és magas színvonalú megvalósításnak, ami a leginkább munkaintenzív része egy CM-kampánynak.
Comments are closed.