Mindenki szembesült már vele, hogy a Facebook hírfolyamunk olyan minőségű, amilyen az ismerőseink által feltöltött tartalom. Hívjuk ezt minimum változó minőségűnek. Itt legfeljebb annyi kontrollunk van, hogy kikapcsoljuk a legrosszabbakat. A Twitter esetén mi választjuk meg, hogy kinek a híreit látjuk, hiszen „barátok helyett azokat követjük, akikkel barátok szeretnénk lenni”. Viszont itt egyenként kell megkeresnünk és beállítanunk az érdekes tartalommegosztókat.
A legjobb megoldás lenne, ha valaki kitalálná, hogy mi érdekel minket és csak ilyen tartalmakat nézhetnénk. Ezt oldja meg a Linke. Hogyan találja ki a gondolatainkat? Elemzi az általunk Like-olt és megosztott tartalmakat és olyan felhasználókat keres, akik hasonló témákkal foglalkoznak. Zseniális, nem? Az adatokat elemezve nagyon vizuálisan kirajzolódnak a különféle érdeklődésű csoportok. Ez még akkor is igaz, ha valamilyen oknál fogva nem oszt meg az illető az érdeklődéséhez közvetlenül kapcsolódó anyagokat.
Az üzlet alapítója, Gayer Zoltán szerint ebből bevétel rövid távon egyes csoportok viselkedésének és érdeklődésének kutatásában lehet. Hosszú távon pedig a még pontosabb hirdetéscélzásban és a jól megválasztott tartalomban.
Forrás: hwsw.hu