A napokban egy érdekes területtel foglalkozó csapat blogjába botlottam böngészés közben: a MediaMetric részletes elemzéseket készít arról, hogy bizonyos események hogyan mozgatják meg a közösségi médiát és ennek milyen hatásai vannak az érintettekre.
Bemutatkozó anyaguk szerint naponta több mint 10 000 forrásból nagyjából 200 000 tartalmat monitoroznak 150 000 külső munkatárs bevonásával és egy folyamatosan fejlesztett szűrőprogram segítségével. Bármilyen téma felkutatására és elemzésére fel lehet kérni őket, ráadásul – a honlapjuk szerint – teljesen ingyen. A végeredményt egy érdekes adatokkal teletűzdelt, mutatós infografika formájában kapja meg a megrendelő.
Az MediaMetric oldalán több elemzés is elérhető, számomra a legérdekesebb a közelmúltban megjelenő publikációk közül az, amely Oscar-díjátadó főszereplőiről szóló közösségi hírverést vizsgálja. Az összeállított anyag alapján jól látszik, hogy a reflektor nem feltétlenül azon szerencsésekre irányult a gála előtt és után, akik kis arany szobrocskával gazdagodtak február 22-én.
Az elemzés az Oscar gála előtti 10 és az utána következő 4 napban monitorozott eredmények alapján készült és bemutatja, hogyan fordult homlokegyenest más irányba a közösségi média felhasználóinak érdeklődése az esemény utána. Az infografikát elnézve felmerült bennem a kérdés, hogy vajon kik az idei Oscar-díjátadó igazi nyertesei?
Az egyik legfontosabb, a legjobb film kategóriájában az American Sniper tartotta lázban az internetezőket a gála előtti másfél hétben, míg a nyertes Birdman mindössze a harmadik helyen végzett a Selma című film mögött. Ezzel szemben a díj átadása után – nem is meglepő – a kategória győztese volt a leggyakoribb beszédtéma a listázott filmek közül a közösségi médiában. Érdekesség, hogy a szintén esélyesnek tartott Boyhood végzett a második helyen a post-Osc ar időszakban, ez részben a gyakran felbukkanó „azért a Boyhood is van olyan jó film, mint a Birdman” típusú vitáknak köszönhető.
A másik érdekesség Bradley Cooper csillagának hirtelen leáldozása volt. Az American Sniper sikeres szereplése után, az amúgy is nagy népszerűségnek örvendő színészről szóló hírek folytak a csapból is már hónapokkal az átadó előtt. A legjobb férfi főszereplőnek járó díjat végül Eddie Redmayne kapta meg a The Theory of Everything című filmben nyújtott alakításáért és így Bradley Cooper az utolsó helyen végzett az esemény utáni social media megjelenések versenyében a jelölt férfi főszereplők között.
A MediaMetric kimutatása szerint a legnagyobb közösségi média buzz a szobor nélkül maradtak közül Richard Linklatert, a Boyhood rendezőjét illette meg, miután Alejandro González Inárritu elhappolta előle a díjat a Birdman című rendezéséért.
A kiemelt példák mellett még nagyon sok érdekes információt találtok a lenti infografikában, érdemes tüzetesebben is átnézni! 🙂