A minap az addict blog Facebook oldalán találkoztam egy igazán ötletes kampánnyal, ami nagyon megragadt bennem, mert két olyan dolgot kapcsol össze, ami hozzám igencsak közel áll. A szóban forgó kampány a törökországi CNBC-e televíziós csatornát népszerűsíti egészen szórakoztató módon.
A csatorna műsorrendje meglehetősen hibrid jelleget mutat, mivel itt egyaránt műsorra tűznek gazdaság műsorosokat (lévén az amerikai anyavállalat, az NBC profilját ezek alkotják), illetve helyet kapnak még amerikai TV-sorozatok is, függetlenül attól, hogy az Egyesült Államokban eredetileg melyik társaság tulajdonában lévő csatorna sugározta azokat. A CNBC-e csatorna célja tehát a naprakész és mindenki számára fontos hírek közlése, illetve a minőségi szórakoztatás biztosítása. Legújabb kampányuk ezt a kettőt ötvözi.
A csatornán futó sorozatokat világszerte ismert személyiségekkel reklámozzák úgy, hogy képeiket az adott sorozatra jellemző kontextusba, beállításba helyezik. Valószínűleg sosem gondolta volna senki, hogy Barack Obama az Egyesül Államok elnöke, David Cameron az Egyesült Királyság miniszterelnöke és Nicolas Sarkozy, volt francia elnök ilyen tökéletes alapanyag lehet a Two and A Half Men (nálunk Két pasi meg egy kicsi) című sorozat népszerűsítéshez, de ha megnézzük a végeredményt, minden kétségünk eloszlik. Ugyanígy tökéletes választás volt Katalin hercegné és II. Erzsébet angol királynő közös képét a How I Met Your Mother (nálunk „Így jártam anyátokkal” címen fut) című műsor promótálásához választani, hiszen a királynőt és az újdonsült hercegnét mindenki kedveli, ebben a kontextusban pedig minden bizonnyal még nagyobb mosolyt csalnak majd az emberek arcára.
És hogy miért is áll hozzám annyira közel ez a téma? El kell árulnom, hogy jómagam nemcsak hogy sorozatrajongó vagyok, de sok éven keresztül napi szinten követtem figyelemmel ezeknek a személyiségeknek minden lépését. Az ötletet és a megvalósítást nagyon szórakoztatónak találtam, és bizton állíthatom, ha Törökországban élnék, biztos ezt a csatornát választanám.