Az Oracle tanulmánya szerint az Y generáció közel 55%-a mondta azt, hogy egy rosszul működő mobilalkalmazás miatt kevésbé használnák az adott vállalat termékét vagy szolgáltatását. Sőt 39%-uk kevésbé ajánlaná egy gyenge mobilalkalmazással rendelkező vállalat termékeit vagy szolgáltatását másoknak, 27% pedig negatív visszajelzést is adna emiatt.
Ez az eredmény azt mutatja, azok a vállalkozások, amelyek jól használható és megfelelő mobilélményt tudnak adni ügyfeleiknek, azoknak több esélyük van az Y generációs ügyfelek megszerzéséért vívott harcban. Az Y generáció tagjai ugyanis elzárkóznak a kéretlen, a személyes igényeik szempontjából irreleváns értesítések elől, azonban boldogan fogadják a ’támogatást’ valamilyen személyre szabott és vonzó kommunikáció formájában. A kutatásból az is kiderül, hogy ennek a korosztálynak a 73 százaléka szívesen vásárol mobilalkalmazások használatával.
Globális szinten a felmérés eltéréseket mutat az okostelefonra fejlesztett és a táblagépekre készült alkalmazások használata között: miközben sokat használják a táblagépüket, az alkalmazásokhoz való hozzáféréshez továbbra is a mobiltelefonjaikat veszik igénybe. Például a generáció 61%-a mobiltelefonján keresztül töltött fel médiafájlokat, és csak közel 35% használta erre táblagépét.
Azonban az okostelefonos és a táblagépes alkalmazások nem fejleszthetőek egymástól függetlenül, ugyanis az Y generáció tagjai közül sokan használnak több eszközt, így a vállalkozásoknak egységes, magas színvonalú alkalmazásokat kell gyártaniuk az összes ilyen eszközre egyszerre, hogy igazi értéket adhassanak a felhasználók számára.
Az Oracle és az Opinium Research LLP által közösen végzett tanulmány során az EMEA, APAC régiók és Észak-Amerika 18 és 34 közötti, multinacionális vállalatoknál dolgozó fiatalokat kérdeztek meg.
Forrás: mediainfo.hu