Természetesen azonnal költsünk reklámra, éspedig pontosan 10 forintot. A helyes megfejtést – nem meglepő módon – a Magyar Reklámszövetség és a PwC Magyarország mérése támasztja alá. Megvizsgálták ugyanis a reklámszakma a gazdaság teljesítményhez történő hozzájárulását.
Félreértés ne essék, nem akarok cinikus lenni a méréssel kapcsolatban. Sokkal inkább elgondolkoztató, hogy miért is kell mérni. De még ez sem pontos, mert természetes, ha eredményeket értékelni akarunk. Kell az egészséges énképhez.
Itt azonban arról van szó, hogy a szakmának meg kell szólalnia, hogy ne csak lásson, hanem látasson is. Hogy ugyanarról beszéljünk, hogy ne mások pozícionáljanak minket, hanem mi magunkat. Hát ezért.
Hozzá tartozik, hogy nem csak nálunk volt rá szükség. Az angolok kezdték, náluk egy a hathoz az arány. De álljon itt inkább a Kreatív Online témával foglalkozó cikke a részletekről.
„Minden reklámra költött tíz forint 47 forinttal járul hozzá a gazdaság teljesítményéhez – ismertette a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) megbízásából a PwC Magyarország által készített kutatás eredményét Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke az Internet Hungaryn. Nem elhanyagolható a reklám társadalmi hatása sem, hiszen egy-egy társadalmi célokat szolgáló kampány tényleges hatással van az emberek magatartására.
A reklám számos áttételen keresztül fejti ki a gazdaságra gyakorolt kedvező hatását, így többek között a foglalkoztatás, a fogyasztásösztönzés és az innováció révén – mutatott rá Urbán Zsolt az Internet Hungaryn tartott előadásában. Az MRSZ megbízásából a PwC Magyarország által elkészített tanulmány szerint minden reklámra költött 10 forint 47 forinttal járul hozzá a magyar gazdaság teljesítményéhez – ismertette a Magyar Reklámszövetség elnöke a felmérés legfontosabb eredményét. Nem elhanyagolható ezenfelül a reklám társadalmi hatása sem – egy-egy társadalmi célokat szolgáló kampány tényleges hatással van az emberek magatartására.
Az MRSZ abból a célból kezdeményezte a témát vizsgáló kutatást, hogy adatokkal támassza alá a magyar kommunikációs ipar nagyságára, struktúrájára, valamint a kommunikációs ipar és általában a reklám hasznos gazdasági hatásaira vonatkozó érveket és adatokat.
Az MRSZ arra számít, hogy a kutatás hozzájárul az iparág elismertségének növeléséhez: az eredmények alapján egyértelmű, hogy a reklám a gazdaságot átszövő hajtóerő, amely jelentősen hozzájárul annak teljesítőképességéhez. A kutatásban feltárt mikroszintű összefüggések bizonyítják a reklám hasznosságát és értékét – ezek az összefüggések az iparág szereplői számára lehetőséget biztosítanak arra, hogy stratégiai tervezésük során ezeket felhasználják, ezekre építsenek.
Urbán Zsolt a Magyar Reklámszövetség tervei kapcsán elmondta, hogy többek között az is céljuk, hogy a fogyasztók számára is egyértelművé tegyék, hogy a reklám hasznosan járul hozzá ahhoz, hogy a lehető legjobban válasszanak a számukra elérhető termékek és szolgáltatások közül. A kutatást és annak eredményeit ennek megfelelően széles körben fogják kommunikálni abból a célból, hogy az abban foglaltak minél szélesebb közönséghez eljussanak.”