A magyarok 70 százaléka szívesebben vásárol ott, ahol hűségprogrammal jutalmazzák ragaszkodását – állítja a Nielsen márkák iránti hűséget felmérő, 16 termékcsoportot érintő kutatása. A 29 európai országban elvégzett felmérés érdekes, helyenként ellentmondásos eredményeket hozott hazánk tekintetében. Annyira, hogy ahelyett, hogy rögtön közzétenném, inkább tippelésre ajánlom az érdekesebb eredményeket. Nézzük a kérdéseket:
- Melyik termékkörbe tartozó márkákhoz lojálisak „teljesen” vagy „általában” a magyarok leginkább (teljesen: kitart a márka mellett, általában: csak jelentős előny miatt vált)?
- Kozmetikumok
- Mobilszolgáltatók
- Cereáliák
- Az élelmiszer kategórián belül melyik márkák iránt leghűségesebbek a magyar fogyasztók?
- Alkoholos italok
- Snack (cukorka, chips, keksz és más édesség)
- Cereáliák
- Az európai átlag, vagy a magyar fogyasztóknál mért érték magasabb a bankok, pénzintézetek kategóriában?
- Az európai
- A magyar
- Egyforma
- Mi miatt vált márkát leginkább a magyar vásárló?
- Jobb szolgáltatás
- Jobb ár
- Jobb reklám
A megfejtéseket a következő cikkben (Ennyire hűséges a magyar) adom közre.
Forrás: Kreatív