Hamarosan újabb közösségi portállal színesedik a paletta, a felhasználók nem kis örömére vagy éppen bosszúságára.
Lassan, de biztosan elrajtol a Google Plus, a keresőóriás új, közösségi oldala. A jelenleg csak tesztverzióban üzemelő, meghívásos alapon működő honlap iránt máris óriási az érdeklődés, talán nem véletlenül. A Google-nek volt kitől ellesnie az alapokat, ennek ellenére csak harmadik nekifutásra sikerült előrukkolnia valami használhatóval. Mindkét korábbi próbálkozásuk (a Wave és a Buzz) csúnyán elbukott. De legalább tanultak a hibáikból, és persze tanultak a lassan egymilliárd felhasználóval büszkélkedő Facebook hibáiból is. Utóbbi ugyanis nem egy átgondolt, jól strukturált rendszerként indult, hanem folyamatosan formálódott, a felhasználói igényeknek megfelelően. Sokan nem is jókedvükben, hanem csak kényszerűségből használják, ám egy mosóteknőt is felhasználóbarátabbnak tartanak a Facebooknál. Akkor miért használják? Azért, mert nem akarnak kimaradni a „jóból”. A mai fiataloknak még aligha szúr szemet, hogy a vélt vagy valós ismerősökkel történő napi szintű kapcsolattartás (az órákig tartó fényképnézegetés, kommentelés, üzenetváltás) tulajdonképpen pont az ellenkezőjéhez, elidegenedéshez vezet. Ezen persze a Google Plus sem tud változtatni, de számos integrált szolgáltatásával megpróbálja leegyszerűsíteni a (társadalmi) életünket. Ami jó és koppintható volt a Facebookról, azon nem változtattak, maximum átnevezték. A Google Plusban ugyanúgy van üzenőfal (Stream), megosztási, posztolási, kommentelési lehetőség, no és persze annak is hangot, pontosabban +1-et adhatunk, ha valami elnyeri a tetszésünket. A hamarosan induló portál egyik pozitívuma, hogy itt a kezdet kezdetén kategorizálni kell az ismerősöket, úgynevezett Körökben. Így elkerülhető az, hogy a szűk baráti társaságnak szánt információ például a főnökeink fülébe jusson. Természetesen idővel a Facebook is kapcsolt, ezért egy ideje már ott is belistázhatjuk az ismerőseinket, de kevesen bíbelődnek ezzel utólag. A Google Plusban ugyanakkor ez elkerülhetetlen, és egyszerűen – drag-and-drop módszerrel – meg is oldható. Az új portál mellett szól az a temérdek saját szolgáltatás is, amivel leegyszerűsödik az élet és a napi szintű kapcsolattartás (pl. a kereső, a térkép, a naptár, az online fordító, a hírek, a YouTube, a Blogger és még sorolhatnánk). A Gmaillel is szembetűnő az összefonódás (Gtalk, közös Körök), de itt van még a Google Docs, amellyel dokumentumokat és prezentációkat készíthetünk, tárolhatunk, a Picasa, amellyel a fényképeinket kezelhetjük, és ha még marad egy kis szabadidőnk, a Hangout jóvoltából együtt lóghatunk a barátainkkal a videocseten. A Google+ mobilos felülete szintén verhetetlennek ígérkezik, az androidos telefonok alapból kipipálva, de az iPad-esek és iPhone-osok is készülhetnek. Ennyi kísértés láttán nem lesz könnyű kitartani a Facebook mellett. Igen ám, de mi lesz az ott egybegyűjtött ismerősökkel? Csak semmi pánik, valószínűleg már ők is javában tesztelik az új közösségi portált…
A Google Plus integrált rendszere komoly marketinglehetőségeket hordoz magában, bár a legújabb hírek szerint az új portál egyelőre „csak” az egyéni felhasználókra koncentrál. Ez nem rossz taktika, hiszen minél több felhasználót édesgetnek magukhoz, annál többet fizetnek a cégek a később minden bizonnyal előttük is megnyíló Kánaánért. Az új közösségi oldalon gondolom az AdWords hirdetésekre sem kell sokáig várni, ami a demográfiai szűrés lehetősége miatt igencsak értékes lehet.
Forrás: