Ha elég száraz, unalmas dm-levelet kapunk, néha az első mondat után elmegy a kedvünk az egésztől:
„Tisztelt Uram!
Köszönettel vettük megkeresését, és folyó hó tizedikén folytatott levélváltásunkra hivatkozva, az alábbi online termékvásárlási lehetőségeket ajánljuk becses figyelmébe…”
Auuu. EZ bizony se nem érdekes, se nem érthető. Az ajánlatig valószínűleg már el sem jut a címzett. A dm-re költött pénzt egyszerűen kidobtuk az ablakon. Pedig néhány okos fogással vonzóvá tehettük volna az ajánlatunkat. A lényeg, hogy a levélnek is vonzónak kell lennie.
A bevezetést nevezzük inkább figyelemfelkeltésnek. Vagy, ami még jobb, mágnesnek. Az első mondatot úgy kell megfogalmaznunk, hogy vonzza a szemet, és felkeltse a vágyat. És – persze – ne akadjon fel a spamszűrőkön.
Legyünk egyértelműek, és vágjunk rögtön az elevenébe. Különben senki sem jut el a második mondatig. Nézzük, hogyan hangzik az előbbi bevezetés – magnetizálva:
Kedves Vezetéknév Keresztnév,
Jó hírünk van Önnek! Webáruházunkba megérkeztek az Ön által keresett X márka legújabb modelljei. Íme, egy kis ízelítő, kifejezetten az Ön számára:
Akkor is van barátságos megoldás, ha nem perszonalizált a küldemény. Nézzünk egy példát a klasszikus postai levélre:
Kedves Vásárlónk,
Megérkeztek az Ön várva várt X-modelljei! Válogasson legújabb katalógusunkból, nálunk biztosan talál kedvére valót!
Rövid, könnyen érthető mondatok, hívogató szavak, és közvetlen személyes hangvétel, amiből a megszólított érzi, hogy személyesen neki szól az ajánlat. És máris kíváncsian várja azt.