Attól függ, honnan nézzük, és erre a legjobb példát az alábbi kép szolgáltatja.
Ha a BMW és a Mercedes hirdetése nem egymás mellé került volna, bizonyára egyik sem járta volna be egymagában az összes hazai, reklámokkal foglalkozó Facebook-oldalt és egyéb közösségeket.
Ugyanis külön-külön mindkét üzenet releváns, hiszen ki ne találkozott volna már a téli hidegben nem induló/lerobbanó autó problémájával, és nem igazán tudnék olyan embert sem elképzelni, akinek a téli hónapokban ne lenne még inkább fontos szempont a lehető legbiztonságosabb közlekedés.
Ideális esetben a két feltétel egyszerre teljesül, egyik sem zárja ki a másikat, itt viszont a gyártók egyértelműen állást foglaltak valamelyik tulajdonság mellett. Ez persze nem lenne probléma, hiszen jobb, ha egy dologra fókuszálunk, mint hogy feldolgozhatatlan mennyiségű üzenetet zúdítsunk a fogyasztóra, de ez a szerencsétlen plakátkihelyezés biztos, hogy elgondolkodtat és akaratlanul is összehasonlításra késztet mindenkit, aki látja: „Télen is megállíthatatlan” vs „Télen is megállítható” – melyik a fontosabb?
Ezt mindenki döntse el maga, de ha ennyire mélyen nem is megyünk bele, abban azért mégis biztos vagyok, hogy ez a kép sok mindenkit megmosolyogtatott 🙂
Forrás: CreativeAds