Úgy tűnik, a DM-kutatásokból jól ismert relevancia fontossága már a jellemzően kínálati típusú tévénézést is utolérte, csak a digitális televíziózás és az internetes tévézés technológiája kellett hozzá: A megkérdezettek kétötöde alkalmanként felveszi a számára érdekes műsorokat valamilyen formában, egytizedük pedig igazán tudatosnak számít ebben a tekintetben. Ők előre eldöntik, hogy mi elé ülnek le, ha pedig a kinézett műsor nem nekik alkalmas időben kerül képernyőre, rögzítik azt, vagy valamelyik videomegosztón nézik meg.A nem real-time tévézés egyébként világszerte egyre markánsabban fellelhető jelenség. A hirdetők szempontjából ez nagyon fontos, úgyhogy a Nielsen 2005. óta a dvr (digitális műsorrögzítés) segítségével rögzített műsorok megtekintését is méri. Az adatok szerint az újranézések 90%-a az adás utáni 7 napon belül történik. Így a kampánytervezésnél ezt a nézőszámot manapság már nem szabad figyelmen kívül hagyni.
Érdekes, hogy eleinte a rögzítéses eljárással történő időeltolásos tévézés (time shifting) jogi kérdéseket is felvetett. A jelenlegi technológia elődjének, a tv-műsorok videóra rögzítését lehetővé tevő Betamax videomagnónak megjelenésekor a Universal beperelte a Sonyt a szerzői jogok megsértésére hivatkozva. Az 1979-ben kezdődő és évekig húzódó eljárásban végül az Egyesült Államok Legfelsőbb bírósága mondta ki a végső szót: nem kereskedelmi használat esetén nem találta jogsértőnek az eljárást.
Források: