Édesanyám kedvenc reklámjai mindig is a sör cégek tévés rövidfilmjei voltak. Szereti őket, mivel egyszerűek, történetet mesélnek el sokszor és legfőképpen humorosak, csattanóval felszerelve. Mindig mosolyt csalnak az én arcomra is a jól sikerült darabok, de az ügyetlenebbeken is derülni szoktam, mégis csak sörröl van szó. A folytatásban különböző példákat szedtem össze.
A Heineken spotok a nemzetközi szint csúcsán helyezkednek el és a Super Bowl szünetek fénypontját jelentik sokszor. A sör reklámok fontos része a férfias elemek felvonultatása, ha nem lenne magában elég a sör, mint ilyen. Első reklámunk a bajuszt emeli ki ezen elemek sorából és egy különleges helyszínre is kalauzol minket, méghozzá egy puszta kezes öklözés ringjébe, mely csalhatatlanul maszkulin eleme a sztorinak:
A férfias húrok pengetését követően nézzünk meg egy hazai példát, mely más hullámokat próbál meglovagolni:
Itthon a sör cégek szorosan kapcsolódnak a sportokhoz, azon belül is leginkább a foci, illetve a vízilabda élvezi támogatásukat. Az előbbi Soproni szpot azonban most nem a sport, nem is a humor, hanem a nemzeti érzést használja hangulat keltésre. Magyarország én így szeretlek reklámjuk is erre a kaptafára készült, valamivel színesebb és trendibb módon.
Létezik egy bugyutább, elszálltabb vonala is a sörreklámoknak, melyek az egyetemista fiatalokkal, vagy éppen a szexualitással dolgoznak. A tengerentúlon a Bud Light is fiatal férfiakat szerepeltet természetesen filmjeiben. Következő reklámjuk az ismert sör dugdosás sztorira épül, egy abszurd poénnal fűszerezve :
A végére kerüljön egy igazán francia, Stella Artois szpot, mely a playboy életérzést szerepelteti humoros formában, így a gazdag férfi játékszereit bemutatva feljebb is pozicionálja a terméket: