Az 5 legfontosabb közösségi média trend 2014-ben – a Pew Research Center kutatása alapján, 2000 egyesült államokbeli felhasználó részvételével (így nem egyenlő az itthoni viszonylatokkal, de egy tendenciát mindenképp megmutat)
1. Több közösségi oldal egyidejű használata
- a felnőtt lakosság több, mint 50 százaléka legalább két közösségi oldalt használ.
- továbbra is a Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal: bár felhasználói számának növekedése lelassult, a felhasználók elkötelezettsége növekedett.
- egyéb platformok, mint pl. a Twitter, az Instagram, a LinkedIn vagy a Pinterest esetében szignifikánsan nőtt a felhasználók száma, főleg a felnőtt korúak számát tekintve.
2. A Facebook egyre népszerűbb az idősebb korú (65 év feletti) felhasználók körében
- az internetfelhasználást tekintve aktív 65 év felettiek több, mint fele használja jelenleg a Facebookot.
3. Y generáció: tarol az Instagram
- a 18-29 éves felhasználók közt egyre népszerűbb az Instagram használata – a Facebook kárára.
- felhasználóinak (300 millió!) több, mint a fele naponta használja az oldalt
- a követők 70 százaléka nem az Egyesült Államokban él
- a legjobban teljesítő márkák 50-szer nagyobb elköteleződést érnek el organikus tartalommal, mint a Twitteren: rajongóik ugyanis tényleg figyelemmel követik ezen oldalakat.
4. A felsőfokú végzettségűek körében egyre nő a LinkedIn használata
- az egyesült államokbeli felsőfokú végzettségű internethasználók fele használja a szakmai közösségi oldalt
5. Pinterest: nőuralom
- az internetet használó nők 42 %-a használja az oldalt (férfiak: 13%)
- összességében az oldal 54 százalékkal tudta növelni a regisztráltjainak a számát, az aktív felhasználói szám azonban közel 100 százalékkal (97%) nőtt.
Comments are closed.