Nem rég jelent meg az Angry Birds Star Wars kiadása, melyben a filmtörténeti klasszikus szereplőinek outfitjébe öltöztették mind a malacokat, mind pedig azokat a bizonyos dühös madárkákat.
A Rovio a LucasArts-al karöltve két olyan sikerterméket kapcsolt egymáshoz, amelyek már több szinten bizonyítottak. A StarWars franchise produktumaival a föld lakosságának valószínűleg már 99,99%-a találkozott valamilyen formában, az Angry Birds pedig az elmúlt években építette ki hasonló módon a plüss állatokból, hűtőmágnesekből, iPhone tokokból és kismillió egyébből álló portfólióját. Amikor két ekkora hype-felhőn érkező erő egyesül, ott gyakorlatilag garantált a siker. Ami buktatóként közbe jöhet, ha kifúj a két brand mögötti tartalom és az emberek már elcsépeltnek vagy erőltetettnek érzik a fénykardokat vagy a puffanó madarakat. Persze az igazán nagyok folyamatosan fenn tudják tartani az érdeklődés azon szintjét, hogy újabb rajongókkal pótolják a lemorzsolódókat. Igen, rajongókkal, ugyanis mindét esetben lovebrandről beszélhetünk, melyek fogyasztói sok esetben érzelmileg is kötődnek a játékhoz, filmhez.
Azt, hogy a fenti esetben melyik cég járt jobban a kooperációval nem tudom megmondani, de az biztos, hogy a Rovio újab sikerlistás AppStore applikációt hozott össze, a Lucas konszern pedig jó pénzért adta a jogokat és öregbítette a nevet. A Roviot megelőzve a Volkswagen tudott hasonló siker sztorit faragni a SuperBowl döntőre készült kis Darth Vader spottal, mely olyan jól sikerül, hogy a Greenpeace saját VW lejárató kampányt épített rá támadva a CO2 kibocsátásáért a multit. A társadalmi üzeneten kívül persze a VW is kihasználta a magas YouTube nézettséget és a film virális terjedését, és újabb spotokban szerepeltette a messzi, messzi galaxis karaktereit:
Ugye, ha egy üzlet beindul! A tanulság, hogy a már befutott és kedvelt brandet újabb terültekre is bátran lehet alkalmazni, feltéve, ha hozzá tudunk tenni plusz értéket, ami a Volkswagen reklámok esetében a humor, a Rovionál pedig a szintén jól működő egyszerű és szórakoztató játék.