Ősszel sok helyen láttam a régi Neo FM-es Bumeráng rádióműsor két műsorvezetőjének, Boros Lajosnak és Bochkor Gábornak a nevével fémjelzett Bumeráng magazin citylight hirdetéseit. Csodálkoztam kicsit, hogy vajon miből gondolta a kiadó, hogy a tipikusan háttérműsorként hallgatott rádiós ökörködésnek bárki is kíváncsi lehet nyomtatott változatára. Bár az ígéretek szerint a nyomtatott változat egy minőségibb bulvárt kínált – vagy legalábbis minőségibb megjelenést. Azonban elég optimistának kellett ahhoz lenniük, hogy elhitessék magukkal: a Bumeráng márkanévre harapó célközönséget érdekli a letisztult dizájn. Aki pedig bármi vonzalmat is érez az igényes szórakozás és a minőségi kivitelezés iránt, az vajon hajlandó-e pénzt adni valamiért, amire az van nyomtatva, hogy Bumeráng?
A bárgyú vagy bicskanyitogató poénokkal arató műsor hallgatósága tényleg olvas még magazint? Egyáltalán olvas még valaki magazint? Tudjuk, hogy a nyomtatott lapok piaca válságban van, ezért is számított merész húzásnak – még ha ismert márkanévvel is – a Bumeráng magazin elindítása. És, mint az november végén kiderült, a terv nem is vált be. Sohasem jó azt hallani, hogy megszűnik egy magazin, de a Bumerángot valahogy nem siratom. Bár a rádióműsorral ellentétben a magazinnal kapcsolatban nem fordulhatott volna elő, hogy kéretlen-kelletlen arcomba tolul a tömény butaság, mégis valahogy jóleső érzés azt tudni, hogy a Bumeráng nevű borzalom végre megtért poraiba. Örök rejtély marad számomra, vajon milyen elszenvedhető márkanév-sérülésekre gondolhatott a megszűnés okairól kiadott közleményében Bochkor Gábor:
“Az első lapszámok után új szempontok merültek fel a folytatással kapcsolatban, de a konkrét ötletekben, koncepcióban nagyon eltérőek voltak a vélemények a kiadó cég, a Bumeráng Magazin Kft. és közöttünk” – közölte egy közleményben… Az elképzelések összehangolása sokáig nem vezetett sikerre, s attól tartva, hogy emiatt a márkanév hosszú távon esetleg megsérülhet, márkatulajdonosokként úgy döntöttünk, hogy a lap ne ezen a néven fusson tovább.”
Földes Ádám, a Bumeráng Magazin Kft. ügyvezetője – aki a lapot finanszírozó Geomédia Zrt. vezérigazgató-helyettese is – hozzátette, hogy “ezután sajnos egyértelmű volt a döntés, hogy összehangolt koncepció hiányában nincs értelme a folytatásnak, ki kell vinni a lapot a piacról, hiszen a létrehozásának fundamentuma volt az együttműködés” .
A felek – Földes Ádám nyilatkozata szerint – békében váltak el egymástól. Így hát, végül – a sok fájdalmas poén után – könnyű halála volt a Bumerángnak. Béke poraira.
Forrás: nol.hu