2010-ben Mark Zuckerberg nyilatkozta, hogy teljesen megváltozott a Facebook-hoz való hozzállása. Korábban kizárólag a felhasználók számának növelésére koncentrált, a cég eredménye nem volt elsődleges szempont. Mostanában már a cég nyeresége sokkal fontosabb lett számára, a nyereségesen működő cégben és annak – szakemberek felé történő – vonzerejében látja azt a potenciált, ami hozzásegíti őt a web megváltoztatásához.
Azóta több fejlesztést is bejelentettek, ami a több profit irányába mutatott. Először csökkentették a külsős beszállítóktól való függéseiket a reklámbevételek terén, aztán bevezették a szponzorált híreket. Mindegyik nehéz döntés volt és nem is maradt visszhang nélkül, de az eredmények még nem látszottak.
Legutoljára bevezették a Facebook Home-ot, ami az előzetes híresztelésekkel ellentétben nem egy külön telefon volt, hanem egy app Androidra. Ez teljesen átveszi az Android főképernyőjét, ami iPhone-on nem lehetséges jogi okok miatt. Ez az alkalmazás sem tűnt teljesen sikeresnek bár nagyon sokan töltötték le. Közvetlenül ez sem hoz pénzt, legfeljebb a mobilos látogatottságot növelhetné.
Kíváncsian várjuk a Facebook további lépéseit.