Röviden: április 21-étől a mobilnézettel ellátott oldalak könnyebben a Google találati lista elejére kerülhetnek.
A Google elindította mobilbarát keresőrendszerét. A lépés nem váratlan, hiszen az előbb említett újításra a keresőóriás már hónapok óta készíti fel a honlaptulajdonosokat. A fejlesztés lényege, hogy az algoritmus a találati listában előnyben részesíti a mobilos felülettel már külön is rendelkező weboldalakat, és ezzel egy időben hátrébb sorolva azokat, amelyek nem rendelkeznek hordozható mobileszközökre optimalizált megoldással. A Google tesztet is ajánl értesítéseiben, mely segítségével a honlap-tulajok könnyedén leellenőrizhetik, hogy honlapjuk megfelel-e a vállalat által támasztott követelményeknek.
A döntést leginkább az okostelefonok térnyerése segítette elő. Ezt támasztja alá, hogy az USA területén az elmúlt három hónapban indított Google-keresések 29 százaléka (18,5 milliárd) mobileszközről történt.
A Mobilgeddonnak is nevezett április 21-i dátumtól kezdődően simán előfordulhat, hogy, hogy nem a leginkább releváns tartalmat ajánlja első helyen a Google, mert az adott oldalnak nincs mobilra optimalizált változata, ehelyett egy kevésbé releváns tartalmat látunk majd az első helyen, cserébe az biztosan gyorsan betöltődik és helyesen jelenik meg.
A Search Engine Land vezetője, Matt McGee szerint ez a valaha készült legátfogóbb változtatás a mobilos találati listában, éppen ezért további finomhangolások bőven várhatóak még az algoritmusban.
Forrás: IT café