Semmi ok a pánikra, ez még véletlenül sem egy Twitter gyalázó cikk. Sőt, egy nagyon okosan összeállított gerilla marketing megoldást szeretnék bemutatni, melynek fő mozgatórugója a közösségi média és azon belül is a Twitter volt.
A divatos amerikai kozmetikum márka, a Nars idén tavasszal új kollekciót mutatott be. A NEONEUTRAL termékek bevezetése egészen egyedi módon zajlott. A Nars felkérésére a skót divattervező, Christopher Kane a kollekcióhoz illő, teljesen egyedi táskát tervezett, amit a legújabb termékekkel töltöttek meg. Vajon mire lennének képesek a divatőrült csajok, hogy egy ilyen csomagot megkaparinthassanak? Azt hiszem, mindenre…
A „Breakthrough” (Áttörés) névre keresztelt kampány a közösségi média aktív bevonásával valósult meg, mivel a Nars jelenléte és kommunikációja nagyon erős ezeken a csatornákon. Az akció legfőbb célja az volt, hogy megfelelő hírverést csapjon az új kollekció bevezetése kapcsán, ehhez pedig teljesen egyedi, eddig még sosem használt eszközökhöz nyúlt a márka.
Egy bekamerázott stúdióban, folyamatosan körbeforgó fekete dobogón egy fényes zománcozott gömb állt, melynek belseje egy sminkcsomagot és az egyedi Christopher Kane táskát rejtett. A gömb jobb felső része fölé 4 automata kar került elhelyezésre, melyek feladata a golyó szétzúzása volt.
A termékbevezetés mellé szervezett promócióban a résztvevő lányoknak a #NARSChristopherKaneUS hashtaggel ellátott üzeneteket kellett posztolniuk a Twitteren. Minden egyes posztolás után az automata kar belebökött egyet a gömbbe, mely először kisebb, majd később komolyabb sérüléseket szenvedett. Az ajándékot az a szerencsés tweetelő nyerte meg, akinek az üzenete végül teljesen lerombolta az különleges csomagolást.
Mivel a Breakthrough akciót élőben közvetítették az interneten, hibázni nem lehetett. A premiert alapos tervezés és jó pár teszt gömb megépítése és lerombolása előzte meg, míg el nem készült az a darab, amit a kamerák elé lehetett állítani. Felkészülve a nagy tweet áradatra a programozók olyan rendszert alakítottak ki, ami a posztolás sorrendjében sorakoztatja fel az üzeneteket, majd szépen egyesével bírja működésre a romboló karokat, így akadályozva meg, hogy percek alatt felrobbanjon a zománcgolyó.
Az akció nagy sikert aratott és rengeteg hölgyet megmozgatott meg. Összesen 26.000 tweet és 45 perc kellett ahhoz, hogy a precízen megépített fényes golyó apró darabjaira essen. Másodpercenként 5,8 tweet érkezett és összesen 600 üzenet torlódott fel a sorban.
A végeredménnyel mindenki elégedett volt, ezért a kampányt az Egyesült Királyságban is megismételték, ahol több mint 12.000 tweettel sikerült a lányoknak kiszabadítani a nyereménycsomagot.