Előző cikkünkben Google szakemberei által 2021-re prognosztizált marketing trendek bemutatásával foglalkoztunk. Szó esett többek között a felhasználói élményről, visszatérő-új értékesítési módszerekről. Lássuk, van-e még valami meglepő, amit idén érdemes szem előtt tartani majd marketing fronton!
A mikro-influenszerek makro szintű hatások elérésére lesznek képesek
Az influenszerek piaca folyamatosan telítődik, így egyre nehezebb lesz a legmegfelelőbb nagykövetek megtalálása. A marketing specialisták szerint a következő évben kiemelt szerephez jutnak a mikro-influenszerek, akik 1.000-100.000 fős, de az ismertebb influenszereknél összetartóbb, sok esetben hasonló érdeklődésű követőbázissal rendelkeznek. Ez jó hirdetési lehetőséget kínál a specifikus fogyasztói csoportokat megcélzó márkák számára.
A személyre szabás központi kérdéssé válik
A Google szakemberei szerint 2021-ben a B2C mellett a B2B szektorban is nélkülözhetetlenné válik az ajánlatok magas fokú személyre szabása. Ez együtt jár a marketing technológiákba fektetett erőforrások növekedésével, és az adatvezérelt marketing szükségességével.
A praktikus lesz az új prémium
A világjárvány hatására a fogyasztók többsége lejjebb adott igényeiből, az alapvető szükségletek kielégítése került előtérbe. Ennek megfelelően a marketing szakemberek arra számítanak, hogy a következő évben a mindennapi élet alapvető megkönnyítését szolgáló kampányoké lesz a főszerep. Ilyen például a The New York Times újonnan létrehozott, praktikus életviteli tanácsokat tartalmazó rovata, ahol a hírek mellett egyszerű recepteket és a jobb alvást segítő tippeket tesznek közzé.
A Z generációt az egészség és a boldogság ígéretével lehet megnyerni
Egy amerikai kutatás alapján már a járvány kezdetekor is a Z generáció tagjaitól érkezett a legtöbb bejelentés mentális problémákról. A szakemberek pedig egyelőre 2021-re sem várnak jelentős javulást ezen a téren. Ezért a marketing specialisták a pozitív, összefogásra sarkalló üzenetek közvetítésében látják a legnagyobb lehetőséget. Ezekre számtalan példát láthattunk már az előző évben, ilyen volt például a YouTube „#WithMe” vagy a Coca-Cola „Happiness Starts Here” kampánya is.
A 2020-as év bizonytalansága kétségkívül nem tűnt el teljesen az új év kezdetével. Így nehéz pontos előrejelzéseket megfogalmazni 2021-re, az előzőekben bemutatott marketing trendek is inkább iránymutatásként alkalmazhatók.
Források:
Google (2020): 9 predictions for marketing in 2021, from tomorrow’s industry leaders
Comments are closed.