A 2020-as év után lehetetlennek tűnhet megfogalmazni a 2021-es meghatározó marketing trendek előrejelzését, a Google specialistái mégis kísérletet tettek erre. Lássuk, mire is számíthatunk az újévben marketing terén!
A felhasználói élmény fontosabb lesz, mint valaha
A világjárvány miatt a technológiához kevésbé értők is rákényszerültek a digitális eszközök és az internet fokozottabb használatára. Így már ők is egyre jobban kiismerik magukat a virtuális térben. Ennek viszont az az eredménye, hogy már ők is zökkenőmentes vásárlási folyamatot várnak el, amibe nem tartoznak bele például a lassú vagy nem mobilbarát weboldalak. Így a lehető legjobb felhasználói élmény biztosítása kulcsfontosságú lesz 2021-ben.
Hangsúlyos szerephez jut az élő közvetítésre alapuló e-kereskedelem
A marketing világában visszatérő, egyre népszerűbb trend – különösen Kínában – az élő közvetítések formájában zajló értékesítés. Ennek az a lényege, hogy az e-kereskedők – általában a livestream hosszára vonatkozó – limitált időtartamú ajánlatokkal a „fear of missing out” (FOMO) érzésre hatva próbálják növelni eladásaikat.
A kiterjesztett valóság (AR) általánossá válik
A Google szakemberei szerint 2021 lesz az év, amikor az AR (kiterjesztett valóság) meggyökeresedik az élet minden területén, legyen szó például vásárlásról, szórakozásról vagy akár kommunikációról. Sokkal több ember rendelkezik valamilyen AR-funkciókkal felszerelt eszközzel, mint ahányan ennek tudatában vannak.
A fogyasztók átlátnak a pusztán az aktuális trendeknek megfelelő alapérték fitogtatáson
A 2020-as nyári tüntetéseket – pl. Black Lives Matter mozgalom – követően a diverzitás és az inklúzió kulcsfogalommá vált a marketingben. A szépségápolási termékeket hirdető reklámok 25%-ban jelentek meg sötétebb bőrű modellek, 2 hónappal később viszont ez az arány 16%-ra csökkent. Ám a kutatások azt bizonyítják, hogy a Z generáció tagjai készek felelősségre vonni azokat a márkákat, amik nem tartják be a társadalmi felelősségvállalás (CSR) terén vállalt céljaikat. Ezért 2021-ben a marketing szakembereknek érdemes erre különleges figyelmet szentelni. Ahogy érdemes új módokat találni a fogyasztók bevonására is a CSR-célok teljesítésébe.
A diverzitás kérdése a marketingben immár nemcsak a nemekről és a rasszokról fog szólni
A Google szakemberei szerint a 2021-es évben a bevonódás és a diverzitás egyre nagyobb jelentőséget fog kapni. Vagyis egyre több márka fog arra törekedni, hogy a célcsoportjába tartozó összes embertípust megfelelően reprezentálja. Egy friss kutatás szerint például a népesség 20%-a rendelkezik valamilyen fogyatékossággal, viszont a 2019-ben megjelent reklámok csupán 2,2%-a mutatott be ilyen karaktert.
A 2021-re vonatkozó további marketing trendek következő cikkünkben kerülnek bemutatásra.
Források:
Google (2020): 9 predictions for marketing in 2021, from tomorrow’s industry leaders
Comments are closed.