Az elmúlt egy évben a COVID-19 járvány hatására visszaszorult a fizikai üzletekben történő vásárlás, ezzel párhuzamosan pedig jelentős mértékben fellendült az online vásárlás. Mégis vannak bizonyos termékek, amelyeket a fogyasztók nagy része nem mer megrendelni anélkül, hogy személyesen is ki- vagy felpróbálta volna. Erre a problémára kitűnő megoldást jelent az AR, vagyis a kiterjesztett valóság integrálása az online vásárlói felületekbe. Lessünk hát be a virtuális bemutatótermek és próbafülkék világába!
Mióta sokan hétköznapjaink nagy részét otthon töltjük, a márkáknak elő kellett valamivel rukkolniuk ahhoz, hogy a valósághoz minél inkább hasonló vásárlói élményt tudjanak biztosítani a virtuális térben is. Ennek eredményeképp előtérbe került a kiterjesztett valóságot alkalmazó vásárlói felületek fejlesztése.
Mennyire hatékony a kiterjesztett valóság az e-kereskedelemben?
2-3 évvel ezelőtt az AR szinte még csak egy szórakoztató funkció volt az online webáruházakban. Mostanra viszont már egy kiemelt fontosságú marketing eszközzé vált. Ezt bizonyítják a kiterjesztett valóság és a VR marketingben történő alkalmazásának hatékonyságát mérő kutatások is:
- A Shopify kutatása szerint a virtuális vagy kiterjesztett valóság tartalmakkal hirdetett termékek 94%-kal magasabb konverziót produkáltak, mint a normál módon reklámozott termékek.
- Az amerikaiak több mint 90%-a használná szívesen vagy használja jelenleg is a kiterjesztett valóságot vásárlásai során.
- Azok, akik már kipróbálták a technológiát, 98%-ban hasznosnak is találták azt.
- Az okostelefonon vásárlók 43%-a az összes kozmetikai márkától elvárja a kiterjesztett valóság alkalmazását.
- Nemcsak a szépségiparban került kiemelt szerepbe az AR: az okostelefonon vásárlók 47%-a az autómárkáktól is megkívánja a kiterjesztett valósággal működő vásárlói felületek létrehozását.
- Az okostelefonon vásárlók közel fele tekinti innovatívabbnak a technológiát alkalmazó márkákat.
Mi a tanulság?
Azok a cégek, amelyek élnek az AR nyújtotta lehetőségekkel, szorosabb kapcsolatot és nagyobb bizalmat képesek kiépíteni fogyasztóikkal. Ez pedig a hosszú távú vásárlói hűség kialakulásához vezet. Épp ezért ha módunkban áll, mindenképp érdemes nagyobb figyelmet szentelni a kiterjesztett valóság alapú marketingmegoldásokra.
Comments are closed.