A címben olvasható kifejezés hallatán sokunknak egy jól kitalált digitális kampány, egy innovatív applikáció vagy egy többféle csatornán megosztott kreatív üzenet jut eszünkbe, ám a valóságban ennél jóval többről van szó. Hogy pontosan miről is? Ennek megválaszolására alkotta meg a McKinsey az úgynevezett modern marketing modellt!
Mi az a modern marketing és miért jó?
A McKinsey szakemberei úgy definiálták a fogalmat, mint azt a képességet, hogy minden márkaadottságot kihasználunk, amivel a vásárlóknak a legjobb élményt nyújthatjuk. Így biztosíthatjuk a cég számára a – lehetőleg folyamatos – növekedést. A marketing megfelelő modernizálása jelentős, akár 5-15%-os növekedéshez és a marketingköltségek szignifikáns, 10-30%-os csökkenéséhez vezethet.
A McKinsey-nek 2019-ben egy globális kutatás keretében a megkérdezett vezérigazgatók 83%-a nyilatkozta azt, hogy a marketingre a növekedés első számú hajtóerőjeként tekint. De sok vezető még nincs vele teljesen tisztában, min is kéne pontosan változtatni ennek jegyében.
Lássuk a modellt!
Hogy átfogó képet kaphassunk ennek minden komponenséről és az ezek közötti kapcsolatokról, a McKinsey szakemberei létrehozták az alábbi képen látható modellt.
Forrás: saját szerkesztés McKinsey (2020) alapján
Ennek alapján a szakértők megkülönböztettek bizonyos adottságokat és támogató komponenseket, melyek területén a megfelelő módszerek alkalmazásával megvalósítható a modern marketing.
De pontosan min is szükséges változtatni? Cikksorozatunk következő részében kiderül!
Forrás: McKinsey (2020), Modern marketing: What it is, what it isn’t, and how to do it
Comments are closed.